ملی حفاری / شناسه خبر: 33441 / تاریخ انتشار : 1396/7/10 12:28
|
متخصصان شرکت ملی حفاری موفق شدند

ارائه 4214 مورد خدمات فنی تخصصی به چاه های نفت و گاز در نیمه نخست سال

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی از ارائه چهار هزار و 214 مورد خدمات فنی تخصصی حفاری در نیمه نخست سال جاری به چاه ‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی نفتخیز کشور خبر داد .

نفت امروز /معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی از ارائه چهار هزار و 214 مورد خدمات فنی تخصصی حفاری در نیمه نخست سال جاری به چاه ‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی نفتخیز کشور خبر داد .

به گزارش نفت امروز علیرضا لایجی، در تشریح فعالیت های این معاونت در شش ماه گذشته گفت: در این مدت مدیریت خدمات فنی شرکت موفق به انجام  یک هزار و 151 عملیات شامل حفاری با هوا، حفاری فروتعادلی، آزمایش چاه با ساق مته، آزمایش بهره‌ دهی چاه، لوله مغزی سیار، لوله‌گذاری چاه و نصب آویزه شد .

 وی افزود: در حوزه فعالیت مدیریت خدمات سیمان و انگیزش چاه نیز دو هزار و 354 عملیات شامل سیمانکاری چاه، اسیدکاری گسترده و ویژه و تزریق پذیری چاه ‌ها با موفقیت صورت گرفت .

لایجی عملکرد مدیریت خدمات عملیات ویژه را شامل 709 عملیات نمودارگیری از سیال حفاری و چاه پیمایی عنوان کرد .

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی درباره تفکیک خدمات ارائه شده توضیح داد: خدمات فنی حفاری شامل 232 مورد عملیات لوله مغزی سیار، 372 مورد آزمایش با ساق مته، 75 مورد نصب آویزه، 46 مورد بهره دهی چاه، 400 مورد لوله گذاری چاه، 19 عملیات کامل و ویژه حفاری فروتعادلی (UBD) به متراژ 580 متر و  هفت مورد عملیات کامل و ویژه حفاری با هوا به متراژ سه هزار و 125 متر می باشد .

وی اظهار کرد: در مدیریت خدمات سیمان و انگیزش چاه نیز 30 مورد عملیات اسیدکاری گسترده، 78 مورد اسیدکاری ویژه، یک هزار و 26 عملیات سیمانکاری و یک هزار و 220 مورد عملیات تزریق پذیری انجام شد .

لایجی گفت: همچنین در مدیریت خدمات ویژه حفاری تحقق 184 مورد عملیات نمودارگیری، 235 مورد  چاه پیمایی و 290 مورد عملیات نمودارگیری از سیال حفاری صورت گرفت .

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی افزود: ارائه خدمات فنی تخصصی که ملی حفاری به عنوان یک شرکت منحصر بفرد قادر به اجرای آن در قالب یک مجموعه است حسب درخواست شرکت های متقاضی صورت می پذیرد و اولویت کار به پروژه های کلید در دست حفاری اختصاص دارد .

وی خاطرنشان کرد: این خدمات هر کدام دارای تخصص و ویژگی های خاص است که با توجه به برخورداری شرکت از متخصصان مجرب و تجهیزات لازم به چاه های در حال بهره برداری، چاه های تعمیری و چاه های در حال تولید ارائه می گردد .

 لایجی با اشاره به برنامه ریزی برای رشد کیفی و توسعه خدمات فنی تخصصی و فناوری های نوین در این بخش، یادآور شد: هم اکنون بخش عمده عملیات حفاری و خدمات فنی تخصصی یکپارچه در مناطق نفتخیز کشور از سوی شرکت ملی حفاری ایران انجام می شود.

 

 

کلیدواژه

شرکت ملی حفاری

چاه های نفت و گاز

خدمات فنی تخصصی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها