نفت / شناسه خبر: 33435 / تاریخ انتشار : 1396/7/10 11:51
|
صادرات نفت در لاوان

شیلنگ‎های گوی شناور صادرات نفت در لاوان تعویض شد

شیلنگ‎های فرسوده گوی شناور (SBM) صادرات نفت در منطقه لاوان تعویض شد تا از بروز هرگونه مشکلی در صادرات نفت خام پیشگیری شود.

نفت امروز /شیلنگهای فرسوده گوی شناور (SBM) صادرات نفت در منطقه لاوان تعویض شد تا از بروز هرگونه مشکلی در صادرات نفت خام پیشگیری شود.

به گزارش نفت امروز به نقل از روابط عمومی منطقه لاوان شرکت نفت فلات قاره، عملیات تعویض شیلنگ‏‌های فرسوده این گوی شناور که در فاصله پنج کیلومتری از جزیره لاوان قرار دارد، با تلاش گروه تعمیرات زیر آب منطقه لاوان و همکاری واحدهای تعمیرات، گروه بازسازی دریایی سیری، عملیات دریایی، بهرهبرداری، تدارکات و تخلیه و بارگیری، بازرسی فنی، حفاظت فنی و ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) با موفقیت کامل و زودتر از زمان پیشبینی شده انجام شد.

این گوی شناور در فرآیند صادرات نفت خام برای انتقال نفت به نفتکش‌های غول‌پیکر استفاده می‌شود و نشت نفت خام به دریا و یا توقف صادرات به دلیل استفاده از شیلنگهای فرسوده، بدون شک میتوانست عواقب جبرانناپذیری به دنبال داشته باشد.

این گوی شناور 2 رشته شیلنگ بارگیری دارد که از به هم پیوستن شیلنگهای 20 اینچی و 16 اینچی و شیرآلات مربوطه در انتها و در میان هر رشته تشکیل شدهاست.

رشته شیلنگهای بیرونی متشکل از 27 قطعه شیلنگ و شیرآلات به طول 312 متر و مجموع وزن 115 تن و رشته شیلنگهای داخلی هم متشکل از 26 قطعه شیلنگ و شیرآلات به طول 300 متر و وزن 110 تن است.

به این ترتیب با در نظر گرفتن وزن شیلنگهای قدیمی و جدید، در مجموع 450 تن لوله و شیرآلات از جزیره به دریا و برعکس نقل و انتقال یافته که بیانگر حجم کار انجام شده است.

با توجه به محدودیت چارچوب زمانی بین دو بارگیری و تبعات سنگین و جبران ناپذیر هر گونه تاخیر در اجرا و تکمیل پروژه و همچنین نیاز عملیاتی مناطق لاوان، سیری و قشم به شناورهای مورد استفاده در این عملیات، برنامهریزی و تمهیدات ویژه برای اجرای همزمان و هم‌پوشانی بخشهای مختلف کار انجام و این عملیات طی 18 روز اجرایی شد.

 

کلیدواژه

شیلنگ‎های گوی شناور

صادرات نفت

لاوان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها