نفت / شناسه خبر: 23434 / تاریخ انتشار : 1396/6/28 12:23
|
رئیس جمهوری در دیدار با همتای اتریشی:

ایران دارای فرصت‌های فراوان جذب سرمایه در حوزه انرژی است

رئیس جمهوری در دیدار با رئیس جمهوری اتریش گفت: فرصت‌های فراوان جذب سرمایه در ایران از جمله در حوزه انرژی وجود دارد که شرکت‌های اتریشی می‌تواند از این فرصت‌ها بهره گیرد.

نفت امروز /رئیس جمهوری در دیدار با رئیس جمهوری اتریش گفت: فرصت‌های فراوان جذب سرمایه در ایران از جمله در حوزه انرژی وجود دارد که شرکت‌های اتریشی می‌تواند از این فرصت‌ها بهره گیرد.

به گزارش نفت امروز، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، عصر دیروز (دوشنبه، 27 شهریورماه) در حاشیه نشست سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و در دیدار با الکساندر فان در بلن، رئیس جمهوری اتریش گفت: در دوره پسابرجام، فرصت و فضای مناسبی برای تحکیم هرچه بیشتر روابط با همه کشورهای اروپایی به‌وجود آمده و با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که 2 کشور در عرصه‌های مختلف به‌ویژه از لحاظ جذب سرمایه‌، تجارت، علمی و فناوری‌های نو دارند، باید سطح همکاری‌ها را به نفع 2 ملت بیش از پیش ارتقا بخشید.

وی افزود: فرصت‌های فراوان جذب سرمایه در ایران از جمله در حوزه انرژی، راه و راه آهن، بانک و بیمه، گردشگری، تحقیقات و فناوری وجود دارد که اتریش نیز می‌تواند از این فرصت‌ها بهره گیرد.

روحانی به نقش برجام در توسعه همکاری‌ها اشاره و تصریح کرد: اجرای کامل توافق برجام به نفع اتحادیه اروپا و منطقه است، بنابراین ضرورت دارد اتحادیه اروپا تلاش‌ها و نقش‌آفرینی خود را در این زمینه همسو با منافع خود و شرکت‌های اروپایی، افزایش دهد.

الکساندر فان در بلن، رئیس جمهوری اتریش نیز در این دیدار خواهان گسترش و تعمیق همکاری‌های تهران و وین در همه عرصه‌ها شد و گفت: ما علاقه‌مند به روابط خوب با ایران هستیم.

وی به آمارهای امیدوارکننده در ارتباط با اقتصاد ایران در عرصه جهانی اشاره کرد و افزود: این آمارها بسیار امیدوارکننده است و شرکت‌های اروپایی و اتریشی را بیش از پیش برای مشارکت در بازار ایران تشویق می‌کند.

کلیدواژه

همتای اتریشی:

رئیس جمهوری

حوزه انرژی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها