گاز / شناسه خبر: 23422 / تاریخ انتشار : 1396/6/26 13:34
|
به همت کارکنان منطقه 6 عملیات انتقال گاز ایران صورت پذیرفت

ایمن سازی خط لوله 6 اینچ انشعاب لاستیک بارز کرمان و 12 اینچ شهرستان زرند

مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز ایران، از مقاوم سازی خط لوله انشعاب 6 اینچ لاستیک بارز کرمان و 12 اینچ شهرستان زرند در تقاطع با جاده ارتباطی کرمان - بم خبر داد .

نفت امروز /مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز ایران، از مقاوم سازی خط لوله انشعاب 6 اینچ لاستیک بارز کرمان و 12 اینچ شهرستان زرند در تقاطع با جاده ارتباطی کرمان - بم خبر داد .
به گزارش نفت امروز، کرم گودرزی با اعلام این خبر گفت: مقاوم سازی و ایمن سازی خطوط لوله در تقاطع با جاده های ارتباطی کرمان و کمربندی شهرستان کرمان با اولویت در دستور کار منطقه قرار گرفت که پس از پیگیری ها و اخذ مجوزهای لازم، عملیات اجرایی مقاوم سازی از طریق نصب غلاف فلزی به روش Boring pipe (لوله حفاری، مته زنی) انجام شد.
وی افزود: تعویض 144 متر لوله 12 اینچ و 63 متر لوله 6 اینچ با همت و تلاش مجموعه همکاران مرکز بهره برداری خطوط لوله سیرجان طی دو مرحله توقف گاز (shut down) و با صرف جمعاً 2562 نفر ساعت با رعایت کلیه استانداردهای فنی و با ایمنی کامل با موفقیت به اتمام رسید.
مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه ایمن سازی خطوط لوله در تقاطع با جاده ها و نقاط پر رفت و آمد نقش مؤثری در انتقال پایدار و مستمر گاز طبیعی دارند، همواره جزو اولویت های اصلی عملیاتی منطقه مورد تاکید و توجه ویژه قرار داشته و عملیات ایمن‌سازی با روش (pipe Boring) علاوه بر صرفه‌جویی هزینه‌های ناشی از شکافت جاده و ایجاد کنار گذرهای موقت به دلیل مسدود نشدن جاده مواصلاتی، جزو بهترین و مقرون به صرفه ترین روش‌ها است.
گودرزی در پایان افزود: کلیه نقاطی که احتیاج به ایمن سازی و احداث ابنیه فنی دارند، شناسایی و برنامه ریزی جهت مقاوم سازی انجام شده است.

     

 

کلیدواژه

عملیات انتقال گاز ایران

ایمن سازی خط لوله

انشعاب لاستیک بارز کرمان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها