گاز / شناسه خبر: 23420 / تاریخ انتشار : 1396/6/26 13:24
|
با هدف حفظ شاخصه های ایمنی انجام شد

برگزاری رزمایش ایمنی در شرایط اضطراری در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی

رزمایش اضطراری بحران ERC جهت حفظ آمادگی و واکنش سریع در برابر بحران در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.

نفت امروز /رزمایش اضطراری بحران ERC جهت حفظ آمادگی و واکنش سریع در برابر بحران در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.
به گزارش نفت امروز، رئیس بهره برداری پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: این پالایشگاه یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های گازی خاورمیانه است که نقش اساسی در تامین سبد انرژی کشور دارد لذا رعایت مسائل ایمنی در پالایشگاه نهم از بالاترین درجه اهمیت برخوردار بوده و برگزاری مانورهای ایمنی در همین راستا است.
سهیل رفیعی تصریح کرد: رزمایش ایمنی و واکنش در شرایط اضطراری بحران، با انجام سناریو نشت گاز ترش در واحد لخته گیر و با هدف کاهش حوادث، حفظ شاخص های ایمنی و واکنش در شرایط اضطراری با خاموشی پالایشگاه و توقف کامل تولید برگزار شد.
این مقام مسئول یادآور شد: ارزیابی دقیق و واکنش نیروهای واحدهای مختلف پالایشگاه جهت جلوگیری از صدمات و عواقب نشت گاز ترش از مهمترین رکن برگزاری این رزمایش بوده است.
رفیعی گفت: برگزاری چنین رزمایش هایی در سطح پالایشگاه های مجتمع این امکان را فراهم می کند تا نیروهای عملیاتی تجربه مواجه با حوادث را در زمان بحران کسب کنند تا بتوانند بهترین و کارآمدترین تصمیمات و راهکارها را اتخاذ کنند .
وی با بیان اینکه این رزمایش بدون اطلاع رسانی قبلی انجام شد اظهار داشت: میزان هماهنگی بین واحدها در هنگام برگزاری مانور از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است و مدیران واحدها در انجام این رزمایش واکنش ها و تصمیمات منطقی برای حل بحران فرضی داشتند.

 

کلیدواژه

شاخصه های ایمنی

برگزاری رزمایش ایمنی

شرایط اضطراری

پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها