پتروشیمی / شناسه خبر: 23366 / تاریخ انتشار : 1396/6/7 12:40
|

آغاز ساخت بزرگترین طرح پتروشیمی مصر از ژوئن سال آینده میلادی

طرح جدید پتروشیمی مصر به ارزش 10 میلیارد و 600 میلیون دلار در منطقه اقتصادی کانال سوئز به ساخته می شود و بزرگترین طرح پتروشیمی مصر خواهد بود.

نفت امروز /طرح جدید پتروشیمی مصر به ارزش 10 میلیارد و 600 میلیون دلار در منطقه اقتصادی کانال سوئز به ساخته می شود و بزرگترین طرح پتروشیمی مصر خواهد بود.

به گزارش نفت امروز به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا ، شرکت کربن هلدینگ مصر (Carbon Holdings) برنامه دارد تا ضمن نهایی ساختن تامین اعتبار، عملیات احداث پروژه عظیم پتروشیمی خود موسوم به تحریر را از ماه ژوئن سال آینده میلادی آغاز کند.
بر اساس این گزارش ، باسل الباز، رئیس شرکت کربن هلدینگ، عنوان کرد: این طرح عظیم پتروشیمی که ساخت آن پنج سال به طول می انجامد؛ می تواند ظرف یکسال پس از قرارگیری در مدار تولید، صادرات پتروشیمی مصر را به دو برابر افزایش دهد.
نهادهای اعتباری متعددی واقع در ایالات متحده، بریتانیا و آلمان قرار است اعتبار پروژه پتروشیمی تحریر مصر را تامین کنند. این پروژه به عنوان نخستین کراکر نفتای مصر تولیدکننده محصولات پتروشیمی متنوعی برای استفاده در تولید کالاهای صنعتی و مصرفی (consumer goods) خواهد بود.
الباز همچنین افزود: اعتباری حدود یک میلیارد و 500 میلیون تا 2 میلیارد دلار برای تامین مواد مورد نیاز عملیات ساخت و ساز در مصر هزینه خواهد شد که انتظار می رود رونق اقتصاد داخلی این کشور را موجب شود.
بر اساس اعلام دولت این کشور، با هدف جذب سرمایه گذاری های خارجی، منطقه اقتصادی 460 کیلومتر مربعی اطراف کانال سوئز برای توسعه یک قطب صنعتی و لجستیکی در مصر در نظر گرفته شده است.


ش

کلیدواژه

طرح پتروشیمی

مصر

ژوئن

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها