نفت / شناسه خبر: 23362 / تاریخ انتشار : 1396/6/7 12:08
|
از سوی نمایندگان شرکت گازپروم‎نفت

نتایج مطالعات میدان‎های چنگوله و چشمه‎خوش تشریح شد

نتایج مطالعات شرکت گازپروم‎نفت روسیه روی میدان‎های چنگوله و چشمه‎خوش، در نشست مشترک میان نمایندگان این شرکت و شرکت ملی نفت ایران تشریح شد.

نفت امروز /نتایج مطالعات شرکت گازپرومنفت روسیه روی میدانهای چنگوله و چشمهخوش، در نشست مشترک میان نمایندگان این شرکت و شرکت ملی نفت ایران تشریح شد.

به گزارش نفت امروز، صبح امروز (سهشنبه، هفتم شهریورماه) نمایندگان شرکت گازپرومنفت روسیه در نشستی مشترک با غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت، کارشناسان این مجموعه و کارشناسانی از شرکتهای نفت مناطق مرکزی و متن، به تشریح نتایج مطالعات خود روی میدانهای چنگوله و چشمهخوش پرداختند.

بر اساس این گزارش، شرکت گازپرومنفت که 23 آذر ماه پارسال، برای مطالعه 2 میدان چنگوله و چشمهخوش با شرکت ملی نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده بود، امروز در حضور نمایندگان شرکت ملی نفت به تشریح نتایج مطالعات خود پرداخت.

وادیسلاو باریشنکیوف، معاون مدیرعامل گازپرومنفت و دیگر نمایندگان این شرکت روسی، دیروز (ششم شهریورماه) نیز نشست مشترکی با امیرحسین زمانینیا، معاون امور بینالملل و بازرگانی وزیر نفت داشتند و بر توسعه مناسبات با ایران در حوزه نفت و گاز تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپرومنفت روسیه 23 آذرماه سال 95 تفاهمنامه همکاری امضا کردند که بر مبنای آن، مطالعه ۲ میدان نفتی چشمهخوش و چنگوله به این شرکت روسی سپرده شد.

این تفاهمنامه با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه بین سلبعلی کریمی، مدیرعامل وقت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و الکساندر دکوف، مدیرعامل شرکت گازپرومنفت امضا شده بود.

میدان نفتی چنگوله در استان ایلام در ۵۰ کیلومتری جنوب ‌شرق شهر مهران و در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری خط مرزی ایران و عراق (از طرف غرب و شمال غرب) و در حاشیه شمالی فروافتادگی دزفول و مابین میادین نفتی دهلران و آذر قرار دارد و مطالعه این میدان، افزون بر شرکت گازپرومنفت، به شرکتدی ان او نر<ژ و شرکت ملی نفت تایلند (PTTEP) نیز سپرده شده است.

میدان نفتی چشمهخوش نیز در منطقه دشت عباس استان ایلام، در فاصله ۵۲ کیلومتری از جنوب شهرستان دهلران و ۷۰ کیلومتری غرب شهرستان اندیمشک واقع شده است. بهره برداری از این میدان سال ۱۳۵۴ آغاز شده است و از میدان های تحت مدیریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بهشمار میرود. شرکت ملی نفت ایران تاکنون برای مطالعه این میدان نیز علاوه بر گازپرومنفت، با شرکتهای پتروناس، اواموی و ایدرو تفاهمنامه امضا کرده است.


 

کلیدواژه

شرکت گازپروم‎نفت

میدان‎های چنگوله و چشمه‎خوش

نتایج

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها