گاز / شناسه خبر: 23320 / تاریخ انتشار : 1396/5/31 14:45
|
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان

مصرف بهینه و رعایت اصول ایمنی؛ مهم ترین شیوه تامین و توزیع عادلانه گاز طبیعی

در حال حاضر مهم ترین شیوه برای تامین و توزیع عادلانه گاز طبیعی، مصرف درست و بهینه این نعمت الهی و رعایت اصول ایمنی در مصرف آن است.

نفت امروز /در حال حاضر مهم ترین شیوه برای تامین و توزیع عادلانه گاز طبیعی، مصرف درست و بهینه این نعمت الهی و رعایت اصول ایمنی در مصرف آن است.
به گزارش نفت امروز، سید سعید عسگریان مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در جشن بزرگ حامیان انرژی که با حضور 8 دستگاه اجرایی استان زنجان برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، اظهار کرد: با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و ترویج استفاده صحیح و بهینه از منابع انرژی؛ همکاری و مشارکت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان، شرکت گاز استان، شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال غرب، شرکت آب منطقه ای، شرکت توزیع برق، شرکت برق منطقه ای، شرکت آبفای شهری، شرکت آبفای روستایی، نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری زنجان را اقدامی ارزشمند عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم ترین شیوه برای تامین و توزیع عادلانه گاز طبیعی، مصرف درست و بهینه این نعمت الهی و رعایت اصول ایمنی در مصرف آن است، با تشکر از مشترکان گاز طبیعی که با احساس مسئولیت همیار شرکت گاز استان زنجان بوده اند، گفت: همگام با هموطنان عزیز قدم در راهی گذارده ایم که مقصد آن صیانت از منابع ملی، کمک به معیشت خانواده، پویایی و شکوفایی اقتصادی و توسعه پایدار ایران اسلامی است.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به اینکه به گفته کارشناسان حوزه انرژی، مصرف بهینه؛ نه به معنای کاهش مصرف سوخت و انرژی بلکه به معنای درست و به جا مصرف کردن آن است؛ ابراز داشت: در این راستا؛ به کارگیری تمامی ابزارهای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای کنترل و مدیریت مصرف انرژی امری ضروری است.
نادر رابطی با اشاره به اینکه پس از حضور شهروندان در غرفه هایی که با توزیع اقلام مختلف فرهنگی شامل کتابچه آموزشی، سی دی، پوستر و بروشورهای مختلف، منابعی از مهم ترین و کاربردی ترین مطالب درباره اصلاح الگوی مصرف و استفاده صحیح و بهینه انرژی در اختیار آنان قرار گرفت، افزود: ارائه پیام های مهم انرژی در قسمت های مختلف و برنامه های متنوع این جشن؛ برگزاری مسابقه از مطالب و پیام های مطرح شده و اعطای جوایز ارزنده به برندگان؛ گامی دیگر در تعمیق و نهادینه کردن مصرف بهینه انرژی بود.
 
وی شعار اجرای این برنامه فرهنگی را "مصرف بهینه انرژی مساوی افزایش سهم آیندگان" و "بیائید در حفظ و صیانت از منابع انرژی شریک باشیم" اعلام کرد و تصریح داشت: متاسفانه با چالش جدی در حوزه منابع انرژی و رو به اتمام بودن آن مواجه هستیم که امیداوریم با چنین اقداماتی، با افزایش سطح آگاهی و توجه دادن شهروندان عزیز به این زنگ خطر؛ با بهینه سازی و مدیریت مصرف از کاهش منابع حیاتی در طبیعت و اثرات سوء آن پیشگیری کنیم.
رابطی اجرای این جشن را به عنوان نخستین برنامه فرهنگی مشارکتی بین شرکت های وزارت نیرو و وزارت نفت در استان زنجان اعلام کرد و گفت: با تشکیل کمیته ای با عنوان کمیته مدیریت مصرف انرژی در استان، طبق برنامه ریزی های انجام شده اجرای برنامه های مختلف فرهنگی را در دستور کار داشته و به طور مستمر برگزار خواهیم کرد.
گفتنی است، اجرای موسیقی با هنرنمایی عروسک گردان های نمادهای آب، برق و گاز، آتش بازی و برنامه موزیکال، اجرای حرکات ورزشی وشوکاران زنجانی، مسابقه و ... در محل مجموعه سینما روباز گاوازنگ از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این جشن بود.

 

کلیدواژه

شرکت گاز استان زنجان

رعایت اصول ایمنی

توزیع عادلانه گاز طبیعی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها