پتروشیمی / شناسه خبر: 23298 / تاریخ انتشار : 1396/5/30 12:22
|
بزرگترین تاسیسات پتروشیمی

راه اندازی آخرین مجتمع فاز اول مجموعه پتروشیمی صداره عربستان

بزرگترین تاسیسات پتروشیمی ساخته شده در یک فاز که متعلق به شرکت صداره عربستان است به بهره برداری رسید.

نفت امروز /بزرگترین تاسیسات پتروشیمی ساخته شده در یک فاز که متعلق به شرکت صداره عربستان است به بهره برداری رسید.

به گزارش نفت امروز به نقل از پایگاه اینترنتی زاویا، با راه اندازی آخرین مجتمع در مجموعه پتروشیمی شرکت صداره در شهر جبیل عربستان سعودی، بزرگترین تاسیسات پتروشیمی احداث شده در یک فاز (single phase) در جهان به بهره برداری رسید. صداره کمیکال حاصل سرمایه گذاری مشترک (JV) شرکت های سعودی آرامکو و داو کمیکال به ارزش 20 میلیارد دلار است.
بر اساس این گزارش ، واحد تولید تولوئن دی ‌ایزوسیانات (TDI) این شرکت در هفته منتهی به 13 آگوست شروع به کار کرد.، این در حالیست که واحدهای دینیترو تولوئن (DNT) و تولوئن دی آمین (TDA) فعالیت خود را در ماه آوریل آغاز کرده بودند.
تولوئن دی ایزوسیانات عمدتا در تولید فوم های پلی یورتان انعطاف پذیر (flexible polyurethane foam) برای انواع مبلمان، تشک و صندلی اتوموبیل کاربرد دارد. دیگر کاربردهای صنعتی این محصول شامل پوشش ها، انواع چسب، درزگیر و فوم ها ویژه هستند.
بر پایه این گزارش ، مجموعه پتروشیمی یادشده، شامل 26 واحد یکپارچه در شهر صنعتی جبیل در شرق عربستان سعودی، بنا بر اعلام شرکت صداره بزرگترین تاسیسات پتروشیمی احداث شده در یک فاز در جهان به شمار می رود. شرکت صداره همچنین در سال گذشته میلادی نخستین واحد کراکر با خوراک مخلوط (mixed-feed cracker) را در منطقه شورای همکاری خلیج فارس راه اندازی کرد.
خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، عنوان کرد: صداره این کشور را از یک مصرف کننده و واردکننده بزرگ به یک صادرکننده جهانی تبدیل می کند.
این گزارش می افزاید: بسیاری از محصولات این مجموعه پتروشیمی شامل ایزوسیانات ها، برای نخستین بار در عربستان تولید می شوند.

کلیدواژه

پتروشیمی صداره عربستان

مجتمع فاز اول

بزرگترین تاسیسات پتروشیمی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها