پتروشیمی / شناسه خبر: 23280 / تاریخ انتشار : 1396/5/8 16:25
|

افزایش ظرفیت تولید ترفتالیک اسید خالص در قاره سبز

با تولیدی شدن دو واحد جدید در اسپانیا و هلند، ظرفیت تولید ترفتالیک اسید خالص اروپا افزایش می یابد.

نفت امروز /با تولیدی شدن دو واحد جدید در اسپانیا و هلند، ظرفیت تولید ترفتالیک اسید خالص اروپا افزایش می یابد.

به گزارش نفت امروز به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ، شرکت صنایع شیمیایی ایندوراما ونچرز (Indorama Ventures ) تایلند به تازگی طرح توسعه ای افزایش ظرفیت تولید ترفتالیک اسید خالص (PTA) خود در مجتمع این شرکت واقع در روتردام هلند را تکمیل کرد. بدین ترتیب ظرفیت تولید مجتمع یادشده تقریبا دو برابر می شود.
این تاسیسات در حال حاضر تولیدکننده سالانه 380 هزار تن ترفتالیک اسید خالص است و با بهره برداری از افزایش ظرفیت صورت گرفته که انتظار می رود از ماه اوت امسال اجرایی شود؛ ظرفیت آن به 700 هزار تن در سال افزایش می یابد.
شرکت تایلندی ایندوراما همچنین یک مجتمع دیگر تولید این محصول را در اسپانیا اداره می کند و طرح توسعه ای جدید حجم کل تولید ترفتالیک اسید خالص این شرکت در قاره سبز را به یک میلیون تن در سال افزایش می دهد.
تولیدات مجتمع ترفتالیک اسید خالص روتردام در حال حاضر به عنوان خوراک یک مجتمع تولید پلی اتیلن ترفتالات (PET) که به صورت یکپارچه در همان سایت واقع شده است؛ استفاده می شود. پلی اتیلن ترفتالات ماده مورد استفاده در تولید بسته بندی های قابل بازیافت (recyclable packaging) است.
آلوک لوهیا، مدیر گروه ایندوراما، عنوان کرد: به کمک فناوری کم هزینه مورد استفاده در این پروژه و افزایش حدود دو برابری ظرفیت تولید ترفتالیک اسید خالص، پیش بینی می شود راندمان و بهره وری اقتصادی طرح توسعه ای جدید به طور چشمگیری بهبود یابد. از طرفی موقعیت مناسب تاسیسات روتردام، دسترسی به تمامی اروپا را برای عرضه این محصول تسهیل می کند.


 

 

 

کلیدواژه

ظرفیت تولید

ترفتالیک اسید

قاره سبز

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها