منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس / شناسه خبر: 23240 / تاریخ انتشار : 1396/5/4 13:50
|
به همت متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی رخ می‌دهد:

تدوین استراتژی دفع پساب از مراکز صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی استراتژی دفع پساب از مراکز صنعتی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را تدوین می کند.

نفت امروز /متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی استراتژی دفع پساب از مراکز صنعتی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را تدوین می کند.

به گزارش نفت امروز، آزیتا فاتحی، کارشناس پژوهش و فناوری این مجتمع عنوان داشت: پروژه "مدل‌سازی و ارزیابی ریسک دفع پساب‌های همراه با آب‌های برگشتی حاصل از عملیات پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی در سواحل شمالی خلیج فارس" فعالیت خود را در حوزه محیط زیست ادامه می دهد.

فاتحی در ادامه عنوان داشت:  این پروژه محدود به مرزهای پالایشگاه نبوده و با بررسی و پایش وضعیت سواحل خلیج فارس را نیز مدنظر قرار داده است.

 کارشناس پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: در این پروژه، از محدودیت‌های مربوط به حوزه فعالیت مجتمع گاز پارس جنوبی پا را فراتر گذاشته و برای شناسایی پراکندگی آلاینده‌ها در سواحل خلیج فارس در حوزه پارس جنوبی نیز اقدام شده است.

وی گفت: در نهایت با اتمام این پرژوه و با استفاده از نتایج بدست آمده استراتژی دفع پساب از مراکز صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تدوین و در حفظ محیط زیست دریایی گام مهمی برداشته می‌شود.

گفتنی است مجموعه‌های عظیم پالایشگاهی اگر نتوانند با نگاهی آینده‌نگرانه نیازهای آتی خود را در زمینه فعالیت‌های توسعه‌ای و بهبود فناوری شناسایی و برنامه‌ریزی کنند، دچار مسائل روزمره و تکراری می‌شوند و به‌تدریج با پیشرفت فناوری‌ها در جهان، مزیت رقابتی و حتی اقتصادی خود را از دست می‌دهند.

شایان ذکر است پژوهش و فناوری به عنوان عامل ایجاد کننده مزیت می‌تواند در جهت‌گیری‌های آتی سازمان نقشی مؤثر ایفا کند.

 

کلیدواژه

جتمع گاز پارس جنوبی

تدوين استراتژي

دفع پساب

منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار