منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس / شناسه خبر: 23162 / تاریخ انتشار : 1396/4/31 11:07
|
آتش سوزی در اسکله

آتش سوزی اسکله کنگان با کمک آتش نشانان منطقه ویژه پارس مهار شد

آتش سوزی اسکله کنگان پس از چندین ساعت با کمک نیروهای آتش نشان منطقه ویژه پارس و نیروهای محلی مهار شد.

نفت امروز /آتش سوزی اسکله کنگان پس از چندین ساعت با کمک نیروهای آتش نشان منطقه ویژه پارس و نیروهای محلی مهار شد.

به گزارش نفت امروز ،‌مدیرارشد HSE منطقه ویژه پارس در این خصوص می گوید: حوالی ساعت 14 یکی از شناورهای چوبی در اسکله کنگان دچار حریق می شود که به دلیل وزش باد و نزدیکی این شناور به مخزن بنزین و سایر شناورها آتش به شناورهای بعدی هم سرایت می کند و هر لحظه احتمال خطر و انفجارهای شدیدتری احساس می شود.

دشتی نژاد ادامه می دهد : با اعلام این خبر و درخواست کمک از سوی شهرستان کنگان‏، مهندس یوسفی (مدیرعامل منطقه ویژه پارس ) فورا دستور بسیج شدن تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری جهت کمک به اطفا حریق اسکله ی کنگان صادر می کند و خود ایشان شخصاَ از همان دقایق نخست پیگیر قضایا بود.

وی افزود: با دستور مدیرعامل فورا از سوی مدیریت بحران منطقه ویژه پارس 12 ماشین سنگین آتش نشانی ، یک شناور ناجی و یک شناور آتشخوار نیز از مجتمع بندری پارس به محل آتش سوزی اعزام می شوند و در منطقه جهت اطفا حریق مستقر می شوند.

با تلاش های نیروهای آتش نشان عملیات اطفاء حریق اسکله کنگان که باعث سوختن  13شناور چوبی و فایبرگلاس شده بود عصر همانروز بصورت کامل مهار شد.

 اگر امکانات نفت نبود آتش مهار نمی شد

مدیرعامل تعاونی صیادان شهرستان کنگان با تقدیر از تلاش ها و حضور به موقع آتش نشان منطقه ویژه پارس در محل حادثه در این خصوص می گوید:آتش از یک لنج شروع شد و اگر امکاناتمان کافی بود آتش بلافاصله مهار می‌شد و به دیگر لنج‌ها سرایت نمی‌یافت.

یعقوب دانشوری  افزود: امروز آتش نشانی از شهرهای اطراف و شرکت‌های نفت و گاز به کمک آمدند که آتش مهار شد وگرنه نمی‌توانستیم شعله‌های آتش را خاموش کنیم


 

کلیدواژه

اسکله

منطقه ویژه پارس

اسکله کنگان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار