نفت / شناسه خبر: 23155 / تاریخ انتشار : 1396/4/28 14:41
|
در سومین همایش CSR مطرح شد

مسئولیت اجتماعی، جزء جدایی‌ناپذیر سازمان‌ها

رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: بحث مسئولیت اجتماعی امروزه به عنوان جزء جدایی ناپذیر برنامه های راهبردی سازمان ها مطرح است.

نفت امروز /رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: بحث مسئولیت اجتماعی امروزه به عنوان جزء جدایی ناپذیر برنامه های راهبردی سازمان ها مطرح است.

به گزارش شانا، نشست تخصصی «مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و نقش متقابل دستگاه های حاکمیتی و جوامع محلی در مناطق نفتی» در دومین روز از سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت به ریاست حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.

حبیب الله سمیع، رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در این نشست به تشریح رویکردهای مسئولیت اجتماعی در این سازمان پرداخت و گفت: وزارت نفت در برخی مناطق مثل جم و خارک، جایگزین وزارت بهداشت است و تنها بیمارستان های موجود در این مناطق، بیمارستان‌هایی هستند که متعلق به صنعت نفت است.

رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: بحث مسئولیت اجتماعی امروزه به عنوان جزء جدایی ناپذیر برنامه های راهبردی سازمان‌ها مطرح است.

وی ادامه داد: سلامت و آموزش 2 رکن اساسی است که اگر به خوبی تامین شود، کارکنان به سکونت در مناطق متمایل می شوند و بر مردم بومی نیز آثار مطلوبی می گذارد.

سمیع اظهار کرد: در سال‌های ۸۳ تا ۹۵، بالغ بر چهار میلیون و ۱۳۸ هزار نفر نیروی بومی غیرشرکتی به مراکز درمانی بهداشت و درمان مراجعه کرده‌اند.

به گفته وی، میزان استفاده مردم بومی غیرشرکتی از خدمات بهداشت و درمان در مناطقی مانند خارک و بوشهر، بیش از کارکنان نفت است و به طور مثال از مرکز دیالیز بیمارستان خارک، هم اکنون تنها اهالی بومی استفاده می کنند.

سمیع با اشاره به نقش صنعت نفت در خدمت رسانی در پارس جنوبی گفت: لازم است سازمان تامین اجتماعی با ۳۶ میلیون بیمه شده در این منطقه حضور فعالتری داشته باشد.

رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ادامه داد: متاسفانه برخی شرکت های خصوصی در مناطق عملیاتی توجهی به بحث مسئولیت اجتماعی ندارند و خود را در قبال نیروهای بومی مسئول نمی دانند که این رویکرد نیازمند اصلاح است.

صنعت نفت پیش قراول اجرای مسئولیت های اجتماعی

همچنین روح الله قابضی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت نیز در این نشست اظهار کرد: عدم توسعه متوازن مسئولیت اجتماعی و صنعت نفت، از مشکلاتی است که منجر به برخی نارضایتی‌ها در بین مردم ساکن در مناطق همجوار با مناطق عملیاتی نفت و گاز شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، صنعت نفت به طور کامل متولی مسئولیت اجتماعی نیست، اما چون همواره در این زمینه پیش قراول بوده، فعالیت‌هایش در این حیطه وظیفه تلقی می شود و انتظارات زیادی وجود دارد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: حد و مرز مشخصی میان خواسته های مسئولان محلی و ‌مسئولیت‌های اجتماعی واقعی صنعت نفت وجود ندارد و این حد و مرز باید مشخص شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه صنعت نفت افزود: در بحث مسئولیت اجتماعی، بهره مندی از مشاور ضروری است.

قابضی با اشاره به این که محیط زیست مقوله مظلومی است، گفت: اگرچه اقداماتی در این زمینه انجام شده، اما کافی نیست. پژوهشگاه صنعت نفت می تواند به عنوان مشاوری امین در حوزه محیط زیست در پروژه‌ها ایفای نقش کند.


 

کلیدواژه

همایش CSR

مسئولیت اجتماعی

جدایی‌ناپذیر

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها