نفت / شناسه خبر: 23127 / تاریخ انتشار : 1396/4/27 12:35
|
سخنگوی دولت:

قرارداد فاز 11 قراردادی کم نظیر در تاریخ ایران بعد از برجام است

سخنگوی دولت گفت: قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، قراردادی کم نظیر در تاریخ ایران به ویژه بعد از برجام است.

نفت امروز /سخنگوی دولت گفت: قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، قراردادی کم نظیر در تاریخ ایران به ویژه بعد از برجام است.

به گزارش نفت امروز، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، امروز (سه شنبه، 27 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران به موضوع قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: این قرارداد 2 طرف دارد، یک طرف شرکت ملی نفت ایران و یک طرف نیز کنسرسیومی از شرکت توتال و یک شرکت چینی و همچنین شرکت پتروپارس از ایران، از این رو این قرارداد، قراردادی کم نظیر در تاریخ ایران به ویژه بعد از برجام است.

وی در پاسخ به منتقدان این قرارداد افزود: از همه کسانی که فکر می کنند قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی غیرقانونی امضا شده درنگ نکرده و مدارک و مستندات خود را به قوه قضاییه ارائه کنند.

نوبخت تصریح کرد: دادن رشوه کاری غیرقانونی است، منتقدان به قرارداد نفتی اگر فکر می کنند یکی از شرکت های امضا کننده قرارداد توسعه فاز 11 در گذشته سابقه ای در پرداخت رشوه دارد به‌جای تشویش اذهان عمومی مدرک و سند خود را به قوه قضاییه ارائه دهند تا دادگاه در مورد آن نظر دهد.

وی همچنین با انتقاد از طرح سه فوریتی مجلس که برای توقف قرارداد توسعه فاز 11 مطرح شد، عنوان کرد: از همه افراد به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی که دلسوزانه به نفع منافع ملی نظر می دهند تشکر می کنیم، اما در شرایطی که آمریکا و اسراییل درصدد فشار بر ایران هستند و در مقابل، چنین قرارداد بزرگی در کشور امضا می‌شود، راهش طرح سه فوریتی نبود که خوشبختانه برخی امضا کنندگان این طرح امضای خود را پس گرفتند.

سخنگوی دولت با بیان این که شورای اقتصاد قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی را تایید کرده است، افزود: هیئت نظارت بر منابع نفتی هفته گذشته و همچنین دیروز با حضور دادستان کل کشور، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، وزیر نفت، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، بنابراین باید گفت هیچ قرارداد نفتی نمی تواند به تایید برسد مگر در این هیئت عالی بر آن نظارت شود.

نوبخت ادامه داد: در جلسه هیئت نظارت بر منابع نفتی مقرر شد متن قرارداد توسعه فاز 11 در اختیار اعضا قرار گیرد، کما این که یک نسخه از آن به رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

این خبر در حال تکمیل است...


 

کلیدواژه

سخنگوی دولت:

برجام

کم نظیر

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها