پالایش و پخش / شناسه خبر: 1754 / تاریخ انتشار : 1395/6/29 11:48
|

ساخت پیچیده ترین کاتالیست صنعت پالایش در پالایشگاه اصفهان

شرکت پالایش نفت اصفهان با وجود مشکلات و موانع پیش رو در دوران تحریم، ساخت پیچیده ترین کاتالیست صنعت پالایش را به سرانجام رساند.

نفت امروز / لطفعلی چاوشی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در شانزدهمین همایش سالانه نظام پیشنهادهای این شرکت گفت: پالایشگاه اصفهان پارسال باوجود تحریم ها توانست ساخت پیچیده ترین کاتالیست صنعت پالایش را به انجام رساند و با بارگیری کاتالیست تولیدی در واحد سوم مجتمع بنزین سازی (ایزومریزاسیون) موفق به تکمیل و راه اندازی این مجتمع شد.

 
وی افزود: با این دستاورد، تولید بنزین یورو ۴ از پنج میلیون به ٥,٧ میلیون لیتر و پس از آن به ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر رسید.
 
به گفته مدیرعامل پالایشگاه اصفهان، این هدف میسر نمی‌شد مگر با همکاری تمام نیروی انسانی این شرکت که خوشبختانه توانستیم کار بسیار بزرگی را به سرانجامی نیک برسانیم.
 
وی در بخشی از سخنان خود به عملکرد خوب شرکت در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پالایشگاه اصفهان با کمک نیروی انسانی توانمند و پرتلاش خود و به اذعان دیگر شرکت ها، همیشه توانسته الگوی خوبی برای سایر سازمان ها چه در صنعت نفت و چه در بین سازمانهای غیرنفتی قلمداد شود.
 
شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین دستی از سال ۱۳۵۸ آغاز کرده و هم اکنون حدود ۲۳ درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.
 
این شرکت در منطقه ای با مساحت ۳۴۰ هکتار و دارا بودن فضای سبز به مساحت ١١٤,٥ هکتار، در شمال غربی اصفهان واقع شده است.
 
شرکت پالایش نفت اصفهان طی سال ها شاهد پیشرفت های بسیاری بوده، به طوری که از سال های آغازین دهه ۶۰، ظرفیت پالایش نفت خام این شرکت با افزایش ۸۵ درصدی نسبت به ظرفیت طراحی آن از ۲۰۰ هزار بشکه در روز به بیش از ۳۷۵ هزار بشکه افزایش یافته است.

کلیدواژه

شرکت پالایش نفت اصفهان

پالایشگاه اصفهان

پیچیده ترین کاتالیست صنعت پالایش

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار