نفت / شناسه خبر: 136769 / تاریخ انتشار : 1400/7/1 12:34
|

چین بازار گاز را برای اروپا جهنم می‌کند

چین خرید گاز طبیعی مایع (LNG) برای زمستان را مضاعف کرده است که کمبود جهانی گاز را شدت بخشیده و سوخت کمتری برای اروپا می گذارد.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایسنا، چین که با وضعیت کمبود انرژی مشابه بحران فعلی اروپا روبروست، به سختی تلاش می کند زغال سنگ کافی برای تامین نیروی کارخانه ها و گرمایش خانه ها در زمستان امسال تهیه کند. این وضعیت باعث شده غولهای انرژی چین مانند سینوپک وارد بازار محموله های تک LNG شده و برای آمادگی در برابر سرد شدن دما به خرید بپردازند.

 
قیمت گاز طبیعی از اروپا گرفته تا آسیا به رکورد فصلی بالایی افزایش یافته زیرا بهبود تقاضای پساکرونا با محدودیتهای عرضه همزمان شده است. این وضعیت با تقاضای سیری ناپذیری چین برای LNG به منظور حمایت از بهبود اقتصادی خود تشدید شده است. چین در مسیر سبقت گرفتن از ژاپن به عنوان بزرگترین واردکننده LNG جهان در سال ۲۰۲۱ است.
 
بسیاری از خریداران LNG چین که در میان بزرگترین خریداران جهان هستند، پس از افزایش قیمتها در تابستان خرید محموله های تک را موقتا متوقف کرده بودند. معامله گران انتظار داشتند نرخ محموله های تک کاهش پیدا کند اما چنین اتفاقی نیافتاد و شرکتهای چینی دوباره به این بازار برگشتند.
 
شرکت سینوپک سه شنبه هفته جاری مناقصه ای برای خرید دستکم ۱۱ محموله LNG تا مارس برگزار کرد که یکی از بزرگترین درخواستهای خرید زمستان از سوی یک شرکت چینی در ماههای اخیر بوده است. واردکنندگان کوچکتر شامل گروه گاز پکن و گروه گاز گوانگژو به دنبال خرید محموله هایی برای اکتبر و نوامبر هستند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، سینوپک یکی از فعالترین خریداران آسیایی در زمستان گذشته بوده و اغلب محموله های بیشتری از آنچه به مناقصه گذاشته می شود خریداری می کند و باعث خرید وحشت زده می شود زیرا رقیبان می خواهند پیش از افزایش بیشتر قیمت، خریدشان را انجام دهند

کلیدواژه

چین

بازار گاز

گاز

چین و اروپا

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها