نفت / شناسه خبر: 136736 / تاریخ انتشار : 1400/6/28 15:00
|

واکنش متن به خبر مرگ یک صیاد در هورالعظیم

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت متن با بیان اینکه ما به جز خطوط لوله نفت؛ هیچ لوله گازی در منطقه غرب کارون نداریم، گفت: در طول 48 ساعت گذشته هیچگونه حادثه انفجاری و یا ترکیدگی در خطوط لوله و چاه‌های منطقه هورالعظیم نداشتیم.

 به گزارش نفت امروز به نقل از ایلنا، درباره انتشار اخباری مبنی بر انفجار در خط لوله گاز در هورالعظیم و کشته و مجروح شدن سه صیاد توضیح داد: شرکت متن متولی توسعه پروژه‌ها، طرح‌های نفتی در منطقه غرب کارون یا تالاب هورالعظیم است اما در طول 48 ساعت گذشته در غرب کارون هیچگونه حادثه انفجاری و یا ترکیدگی در خطوط لوله و چاه‌ها نداشتیم. 

وی تاکید کرد: ما به جز خطوط لوله نفت؛ هیچ لوله گازی در منطقه غرب کارون نداریم. 

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت متن با بیان اینکه مرگ صیادان در هورالعظیم هیچ ارتباطی به انفجار ندارد، خاطرنشان کرد: هر حادثه‌ای نیاز به بررسی کارشناسی از سوی کارشناسان خبره دادگستری، حوادث و پزشک قانونی دارد و باید علت مشخص شود.

وی یادآور شد: این حادثه می‌تواند علل گوناگونی داشته باشد، برخی ماهیگیران با برق اقدام به ماهیگیری می‌کنند، از طرف دیگر بخشی از تالاب به علت کم‌آبی لجن‌زار شده و ریشه‌های نیزار نیز گاز متان تولید می‌کنند و این احتمال وجود دارد که کشته و مصومیت این صیادان ناشی از خفگی از گاز متان و یا برق گرفاتگی باشد.

رضازاده خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نفت در منطقه در حال فعالیت است، هرگونه حوادثی را متوجه این حوزه می‌کنند، در هر حال موضوع باید از سوی کارشناسان دادگستری و پزشک قانونی بررسی شود.

به گزارش ایلنا، لحظاتی پیش خبری مبنی بر مرگ یک صیاد و مصدوم شدن دو نفر دیگر به علت انفجار خط لوله گاز منتشر شد. 

در این خبر آمده بود که این انفجار؛ ناشی از نشت خط انتقال گاز به یکی از شرکت‌های نفتی فعال در تالاب هورالعظیم بوده که یک کشته و ٢مصدوم برجای گذاشته است.

در پی این حادثه رئیس HSE شرکت متن ضمن تکذیب وجود هر نوع خط لوله گازی در منطقه هورالعظیم تاکید کرد: در طول 48 ساعت گذشته در غرب کارون هیچگونه حادثه انفجار و یا ترکیدگی در خطوط لوله و چاه‌ها نداشته‌ایم.

کلیدواژه

هورالعظیم

کارون

خط لوله گاز

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها