نفت / شناسه خبر: 136703 / تاریخ انتشار : 1400/6/27 12:58
|

گازپروم: تا ۱۰۰ سال آینده نفت داریم

شرکت گازپروم اعلام کرد ذخایر گاز طبیعی روسیه بیش از یک قرن عمر خواهد کرد.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایسنا، رییس هیات مدیره غول روسی گازپروم نوشت: ذخایر گاز در روسیه، ذخایر گاز شرکت گازپروم بزرگترین ذخایر گاز در جهان هستند. و ما مشکلی با ذخایرمان برای ۱۰۰ سال آینده نداریم. بعضی از میادین گازی که گازپروم در منطقه یامال توسعه می دهد پتانسیل تولید تا سال ۲۱۳۲ را دارند. چشم انداز عرضه گاز از طریق خط لوله کاملا عالی است.

 
گازپروم هفته گذشته ساخت خط لوله نورد استریم ۲ را کامل کرد با این حال تا زمانی که رگولاتور انرژی آلمان مجوز فعالیت این پروژه را صادر نکند، گاز در این خط لوله جنجالی نمی تواند جریان پیدا کند.
 
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اوایل ماه جاری گفته بود منابع فراساحلی روسیه در قطب شمال به تنهایی می تواند به مدت چندین دهه و حتی قرنها عمر داشته باشد.
 
نواک گفته بود پتانسل منطقه قطب شمال عظیم است. منابع فراساحلی ۱۵ میلیارد تن نفت و حدود ۱۰۰ تریلیون متر مکعب گاز هستند که این میزان ذخایر برای دهه ها و صدها سال کفایت خواهند کرد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهند بود.
 
این مقام روسی اظهار کرده بود: با این حال توسعه این منابع در حال حاضر پرهزینه است اما دولت قصد دارد توسعه فراساحلی در منطقه قطب را تشویق کند. توسعه عظیم منابع فراساحلی در قطب شمالی تنها در صورتی که ضروری باشد و منابع مناطق دیگر روسیه تمام شود انجام خواهد گرفت.
 
توسعه پروژه فراساحلی قطب شمال در روسیه تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد که فراهم کردن خدمات یا فناوری در حمایت از اکتشاف یا توسعه در آبهای عمیق، آبهای قطب شمال یا پروژه های شیل را ممنوع کرده است.
 
بر اساس گزارش اویل پرایس، الکساندر کوزلوف، وزیر منابع طبیعی روسیه اوایل امسال اعلام کرد ذخایر نفت روسیه با روند فعلی تولید سالانه تا سال ۲۰۸۰ عمر خواهند کرد. روسیه همچنین با روند فعلی تولید سالانه، ذخایر گاز طبیعی به مدت ۱۰۳ سال دیگر خواهد داشت.

کلیدواژه

گازپروم

شرکت گازپروم

گاز طبیعی روسیه

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها