نفت / شناسه خبر: 136552 / تاریخ انتشار : 1400/6/14 13:40
|

مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در پوشش تولید اکسیژن

شرکت مدیریت شبکه برق ایران از کشف یک واحد تولید اکسیژن و گازهای طبی، به عنوان مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز خبر داد.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایرنا ،این اقدام غیرقانونی در شرایطی انجام شده که صنعت برق کشور با وجود دست و پنجه نرم کردن با چالش‌های گوناگون برق‌رسانی در تابستانی با گرمای کم‌سابقه برای کمک به حال هم‌وطنان در شرایط سخت کرونایی، تامین نامحدود برق مراکز و واحدهای تولید دستگاه‌های ساخت اکسیژن را در دستور کار خود داشته است.

 
در پی کشف این واحد متخلف، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با ارسال نامه‌ای به حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، خواستار نظارت برشرکت‌های دارویی و برخورد قانونی با شرکت متخلف شد.
 
دراین نامه که به تازگی توسط «همایون حایری» معاون برق و انرژی وزیر نیرو خطاب به دکتر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادرشده، با توجه به کشف و جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمز ارز از یک واحد تولید اکسیژن واقع در شهرک صنعتی شمس‌آباد، به شرایط حساس کشور و درخواست تامین برق پایدار صنایع تولید اکسیژن از سوی دستگاه متولی اشاره شده و خواستار برخورد قانونی از طریق آن وزارتخانه/سازمان درخصوص شرکت یاد شده و اطلاع‌رسانی آن با هدف آگاهی افکار عمومی شده است.
 
حایری همچنین در این نامه خواستار استفاده از همه ابزارهای قانونی وزارت بهداشت به‌منظور اعمال نظارت حداکثری بر شرکت‌های دارویی و تولید اکسیژن شده است.
 
 معاون برق و انرژی وزیر نیرو در عین حال برای همکاری این وزارتخانه در ارائه مناسبت‌تر خدمات درمانی به مردم و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان و متخلفان اعلام آمادگی کرده است.
 
به گزارش ایرنا، پیشتر شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام‌کرد: در هفته‌ای که گذشت تعداد ۹۴ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارزها با یک‌هزار و ۱۴۷دستگاه ماینر و مصرف برق ۲هزار و ۴۰۶ کیلووات کشف و جمع‌آوری شد.

کلیدواژه

ماینر

رمز ارز غیر مجاز

تولید اکسیژن

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها