نفت / شناسه خبر: 136543 / تاریخ انتشار : 1400/6/13 17:08
|

۹۴ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز جدید کشف شد

شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: در هفته ای که گذشت تعداد ۹۴ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارزها با یک هزار و ۱۴۷دستگاه ماینر و مصرف برق ۲هزار و ۴۰۶ کیلووات کشف و جمع‌آوری شد.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایرنا، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، از این میزان دستگاه، ۳۴ درصد در بخش صنعتی، ۳۱ درصد در بخش خانگی، ۱۹ درصد در بخش سایر مصارف، هفت درصد بدون داشتن انشعاب، ۶ درصد در بخش کشاورزی و سه درصد در بخش عمومی بوده است.

هزینه برق مصرفی روزانه این تعداد دستگاه به طور متوسط در حدود ۹۶ میلیون تومان است که به طور کامل از متخلفان اخذ می‌شود. میزان مصرف برق دستگاه های کشف شده نیز در حدود معادل مصرف روزانه ۶هزار و ۸۸۲ مشترک خانگی می‌شود.
 
۲۲ درصد از مراکز کشف شده فوق با استفاده از گزارشات مردمی شناسایی ‌شدند. هموطنان می‌توانند برای ارائه گزارشات مرکز استخراج غیرمجاز رمزارزها از طریق سامانه سمات به نشانی https://tavanir.org.ir/samaat/pages/cryptocurrency.php، تماس تلفنی با سامانه ۱۲۱ یا مراجعه حضوری به مرکز حراست شرکت‌های برق اقدام کنند. به گزارشات منجر به کشف مرکز استخراج غیرمجاز رمزارزها تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد.

کلیدواژه

رمز ارز

رمزارز غیرمجاز

ماینر

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها