نفت / شناسه خبر: 136540 / تاریخ انتشار : 1400/6/13 14:36
|

صرفه‌جویی مواد تعلیق شکن در نفت‌خیز جنوب

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از استمرار مصرف بهینه تعلیق‌شکن‌ها و صرفه‌جویی ۵۸۰ میلیارد ریالی مواد تعلیق‌شکن در این شرکت طی یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش نفت امروز به نقل از شانا، غلامرضا نورانی، مدیر تولید این شرکت گفت: به‌منظور مصرف بهینه مواد تعلیق‌شکن و هزینه‌های مرتبط با آن، راهکارهای فنی لازم طراحی و روال مستمری نیز برای کنترل و نظارت بر مصرف این مواد ایجاد شد که در نتیجه آن، در طول یک سال اخیر با اقدام‌های شرکت‌های بهره‌بردار نفت و گاز تابع مناطق نفت‌خیز جنوب، توانستیم این میزان صرفه‌جویی اقتصادی را محقق سازیم.

 
وی افزود: با این اقدام که از طریق بهینه‌سازی مصرف و انجام اصلاحیه‌های فرآیندی و پایش‌های دقیق و منظم شکل می‌گیرد در مصرف ۸ هزار و ۲۰۰ بشکه مواد تعلیق شکن صرفه‌جویی شده است.
 
تعلیق‌شکن‌ها مواد فعال سطحی هستند که هنگام اضافه‌ شدن به مخلوط آب و نفت ضمن کاهش کشش سطحی قطرات آب در نفت، سبب به هم چسبیدن قطرات و تشکیل قطرات بزرگ‌تر می‌شود که به‌دلیل اختلاف چگالی میان آب و نفت از هم جدا می‌شوند.
 
با بومی‌سازی و کاهش مصرف مواد تعلیق شکن، در سال ۹۸ نیز بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی در این زمینه حاصل شده بود.

کلیدواژه

شرکت ملی نفت خیز جنوب

تعلیق شکن

نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها