نفت / شناسه خبر: 136485 / تاریخ انتشار : 1400/6/9 09:15
|

بازار منتظر نفت بیشتری باشد

شرکت نوردیک امریکن تانکر پیش بینی کرد صنعت نفتکش در ماههای آینده با چشم انداز روشنتری روبرو خواهد شد زیرا نفت بیشتری وارد بازارهای بین المللی می‌شود.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایسنا، این اپراتور نفتکش در گزارش سه ماهه دوم خود اعلام کرد تقاضا برای نفت بالاتر می‌رود و اوپک تولیدش را افزایش می‌دهد. قیمتهای فعلی بالای نفت و گاز و برق حتی پیش از این که زمستان از راه برسد نشان می‌دهد که زنجیره انرژی به عرضه بیشتری نیاز دارد. با فراوانی ظرفیت مازاد تولید در جهان، ما بر این باوریم که طولی نمی کشد نفت بیشتری وارد بازارهای جهان و نفتکشهای ما می‌شود.

 
در حالی که صاحبان نفتکش و اپراتورها در نیمه اول سال گذشته از نرخهای کرایه خوبی بهره بردند اما نرخها در سال میلادی جاری تاکنون با ادامه محدودیت عرضه میزان قابل توجهی از نفت اوپک پلاس پایین بوده است.
 
شرکت نوردیک امریکن تانکر اعلام کرد اگرچه سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ پرچالش بوده است اما در سراسر جهان شواهدی از تقاضای رو به رشد برای نفت مشاهده می کنیم.
 
این شرکت اعلام کرد تقاضا برای نفت در بلندمدت رکن کلیدی اقتصاد جهانی خواهد بود و جهان همچنان به نفت نیاز خواهد داشت و هنوز به جایگزین واقعی برای این ماده خام ارزشمند و فراوان نرسیده است. گذار انرژی زمان می برد و نفت در دهه های پیش رو همچنان مورد نیاز خواهد بود.
 
کوین مک کی، رییس و مدیرعامل تیکی تانکرز اوایل ماه جاری اظهار کرده بود اگرچه دورنمای کوتاه مدت به دلیل پاندمی کووید ۱۹ نامعلوم است اما بر این باوریم که بسیاری از شاخصهای اصلی بازار نفتکش از جمله افزایش برنامه ریزی شده تولید اوپک پلاس، کاهش سطح ذخایر جهانی نفت و عوامل بنیادین ناوگان نفتکش که میزان بسیار محدود سفارشهای نفتکش جدید را نشان می دهند از ادامه روند احیای بازار حکایت دارند.
 
بر اساس گزارش اویل پرایس، وزیران گروه اوپک پلاس روز چهارشنبه برای بازبینی سیاست تولید دیدار می‌کنند و اگرچه اظهاراتی درباره احتمال بازبینی این گروه در برنامه افزایش تولید شنیده می‌شود اما پیش بینی می‌شود اوپک به برنامه افزایش تولید ماهانه خود ادامه دهد.

کلیدواژه

شرکت نوردیک امریکن تانکر

نفت

بازار نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها