نفت / شناسه خبر: 136472 / تاریخ انتشار : 1400/6/8 12:02
|
رئیسی:

فروش نفت باید جدی دنبال شود

رئیس‌جمهوری گفت: فروش نفت به‌عنوان یکی از محورهای اساسی و موضوع بازگرداندن پول‌هایی که به ناحق در دیگر کشورها مسدود شده باید به‌صورت فوری در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد و با جدیت دنبال شود.

به گزارش نفت امروز به نقل از شانا ،سیدابراهیم رئیسی، روز یکشنبه (هفتم شهریورماه) در نشست هیئت دولت با قدردانی از بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ترسیم نکات راهبردی برای دولت سیزدهم، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری برای دولت جدید به‌عنوان چراغ راه است و دستورعمل‌ها و راهکارهای ارائه شده، توسط همه دولتمردان مورد توجه قرار گیرد تا در عرصه عمل اجرایی شود.

 
وی با اشاره به اهمیت توجه به عدالت و عدالت‌خواهی و تأکید رهبر معظم انقلاب در این باره، افزود: باید هر لایحه و بخشنامه‌ای در دولت یک پیوست عدالت داشته باشد و در همه بخش‌های دولت این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مکمل اجرای عدالت، مبارزه با فساد و زمینه‌های فسادزاست، تصریح کرد: اعضای دولت برای اینکه ساختارهای فسادزا از بین رود باید بازنگاهی در مجموعه دستگاه خود انجام دهند و برای اصلاح ساختارهای فسادآفرین و قطع کردن دست‌های پنهان رانت و فساد، اقدام کنند. بی‌شک برخورد و مبارزه با رانت و ویژه‌خواری‌ها ما را به اجرای عدالت نزدیک‌تر خواهد کرد.
 
رئیسی توجه به موضوع تعارض منافع را مورد تأکید قرار داد و اعلام کرد: اینکه بعضی از تصمیم‌ها در دستگاه‌ها به‌موقع اتخاذ یا در زمان مناسب اجرا نمی‌شود، گاه به‌دلیل وجود تعارض منافع است، از این رو باید نسبت به این مسئله حساسیت داشت و لازم است هم خود دستگاه و هم وزارت اطلاعات و دستگاه‌های نظارتی دست‌های پنهانی که مشکل ایجاد می‌کنند را شناسایی و با آن برخورد کنند.
 
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب درباره فعال شدن سامانه‌های الکترونیکی و تأثیر آن در مبارزه با فساد، گفت: اگر در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله بانک‌ها، گمرکات، دارایی و مالیات این سامانه‌ها به هم متصل شوند، ضمن اینکه مقدمه شکل‌گیری دولت هوشمند ایجاد می‌شود، با ایجاد شفافیت زمینه فساد نیز از بین می‌رود. اتصال سامانه‌ها به یکدیگر اهمیت زیادی دارد و باید سریع‌تر این کار انجام شود.
 
رئیس‌جمهوری با اشاره به مشکلات کشور در زمینه اقتصادی، افزود: گروه اقتصادی دولت باید در نشست‌های مختلف به‌ویژه با نخبگان درون‌سازمانی و برون‌سازمانی راهکارهای مناسبی را برای عبور از شرایط نامناسب اقتصادی فعلی تدوین کنند تا براساس آن در مسیر رفع مشکلات گام برداشت.
 
رئیسی تصریح کرد: فروش نفت به‌عنوان یکی از محورهای اساسی و موضوع بازگرداندن پول‌هایی که به ناحق در دیگر کشورها مسدود شده باید به‌صورت فوری در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته و با جدیت دنبال شود.
 
وی اعلام کرد: راهبرد جدی رهبر معظم انقلاب که نباید مشکلات اقتصادی به رفع تحریم، موکول شود را دولت با قوت پیگیری می‌کند و ضمن اینکه به‌دنبال رفع تحریم‌ها خواهیم بود، اما تلاش برای رفع مشکلات کشور را به تحریم متصل نخواهیم کرد و به گونه‌ای عمل می‌کنیم که در شرایط تحریم هم بتوانیم با توجه به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی کشور را اداره کنیم.

کلیدواژه

رئیسی

فروش نفت

رئیس جمهوری

فروش نفت خام

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها