نفت / شناسه خبر: 136304 / تاریخ انتشار : 1400/5/24 12:19
|
سخنگوی کمیسیون انرژی خبر داد

تشریح برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت در مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تشریح برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش نفت‌امروز به نقل از ایرنا، مصطفعی نخعی در توضیح نشست بعد از ظهر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت:‌ در جلسه عصر «جواد اوجی» وزیر پیشنهادی نفت حاضر  شد و پس از معرفی خود اهداف و برنامه‌هایی که در صورت رسیدن به وزارت انجام می دهد، اعلام کرد.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: سرفصل‌هایی که وزیر پیشنهادی نفت در جلسه ارائه داد درباره میزان فروش نفت، تراز منفی گاز، استفاده بیشتر از میادین مشترک گاز و تمرکز بیشتر بر این میادین، اصلاح الگوی مصرف انرژی، حفظ و نگهداری میادین نفتی و گازی، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های خالی پالایشگاه‌های گازی، ‌تامین منابع داخلی، توجه به نیروی انسانی، جلوگیری از خام فروشی، دیپلماسی انرژی و... بود که در جلسه مطرح شد.

 

وی با اشاره به نظرات و سوالاتی که توسط نمایندگان عضو کمیسیون مطرح شد، ‌ گفت: وزیر پیشنهادی نفت پس از پاسخ به سوالات، توضیحات تکمیلی را ارائه کرد. اما آنچه که توسط اعضای کمیسیون مورد تاکید قرار گرفت، موضوع کمی بودن برنامه، ‌ توجه بیشتر به مطالبات کارکنان و تعامل بیشتر با همسایگان در حوزه انرژی بود.

 

نخعی ادامه داد: تمرکز بر تولید و تنوع بخشیدن به سبد سوخت کشور، تولید ال ان جی، توجه و تمرکز بیشتر به موضوع ذخیره‌سازی گاز و سایر مسائل این حوزه از جمله نکات عمده و مهمی بود که توسط اعضای کمیسیون انرژی مورد تاکید قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه میزان مطابقت برنامه وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی و سایر فاکتورهایی که مدنظر همچنان در دستور کار کمیسیون قرار دارد، گفت: گزارشی از جمع بندی نهایی کمیسیون تهیه شده و به هیات رییسه مجلس ارائه خواهد شد و در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی و پیش از رای گیری گزارش کمیسیون قرائت می‌شود.

 

جواد اوجی متولد سال ۱۳۴۵ شیراز و دانش آموخته رشته مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت است، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در دولت دهم، رییس هیات مدیره نظارت بر تولید و پالایشگاه‌های گازی، مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، رییس هیات مدیره شرکت مهندسی توسعه گاز ایران، مدیرعامل گروه اقتصاد مفید، مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا و مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره هلدینگ نفت و گازی توسعه پترو مفید، عضو هیات امنای دانشگاه صنعت نفت و عضو هیات رییسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی در حوزه نفت و گاز است.

 

کلیدواژه

وزیر پیشنهادی نفت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس

دولت سیزدهم

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها