نفت / شناسه خبر: 136114 / تاریخ انتشار : 1400/5/8 11:00
|

کرونا دلتا، کابوسی برای بنزین

تحلیلگران پیش بینی می کنند رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ در بسیاری از بازارهای بزرگ مصرف کننده نفت شامل آمریکا، اروپا و جنوب شرقی آسیا ممکن است روند احیای جهانی مصرف سوخت جاده ای را متوقف کند.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایسنا، برآوردها نشان می دهد مصرف بنزین در آمریکا طی یک هفته گذشته رکورد سال ۲۰۲۱ را شکسته است اما تحلیلگران از این واهمه دارند که افزایش شمار موارد ابتلا به کرونای دلتا ممکن است روند بهبود تقاضا را پیش از پایان یافتن فصل سفرهای تابستانی متوقف کند.

 
طبق آمار شرکت گازبادی، تقاضای هفتگی بنزین آمریکا در هفته منتهی به ۱۸ ژوییه، رکورد جدیدی را برای سال ۲۰۲۱ ثبت کرد. تقاضای آمریکایی برای بنزین ۲.۳ درصد نسبت به هفته پیش از آن بالاتر بود و ۳.۱ درصد در مقایسه با میانگین چهار هفته ای افزایش یافت. به گفته پاتریک دی هان، مدیر تحلیل نفت شرکت گاز بادی، تقاضای هفتگی آمریکا تا ۱۸ ژوییه ۰.۶ درصد بالاتر از هفته پیش از چهارم ژوییه بود.
 
اگرچه تقاضای آمریکا برای بنزین فعلا تغییری نداشته است اما نشانه هایی از روند یکنواخت در مناطقی مانند اروپا دیده می شود. در جنوب شرقی آسیا، موارد ابتلا در اندونزی که بزرگترین واردکننده بنزین در آسیا به شمار می رود و همچنین مالزی و تایلند افزایش پیدا کرده است. اندونزی محدودیت رفت و آمد را تا اوایل اوت تمدید کرده است.
 
بر اساس گزارش اویل پرایس، دوین گلادن، مدیر امور فدرال انجمن اتومبیل آمریکا به رویترز گفت: ما همچنان با موارد جدید ابتلا در آمریکا و خارج از این کشور روبرو هستیم و این امر مانع جدی برای بهبود تقاضا و پیش بینی بهبود تقاضا تا اواسط تابستان امسال خواهد بود.

کلیدواژه

کرونای دلتا

کرونا

بنزین

بازار بنزین

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها