نفت / شناسه خبر: 136063 / تاریخ انتشار : 1400/5/3 15:19
|

مصرف برق از پیش‌بینی‌ها پیشی گرفت

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: مصرف برق کشور از میزانی که مدیریت شبکه برق مصرف ایران تعیین کرده است، پیشی گرفت.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایرنا، غلامعلی رخشانی مهر در گفت‌وگویی اعلام کرد، مصرف برق کشور ۴ هزار و ۸۰۰ مگاوات از آن اعدادی که مدیریت شبکه برق مصرف ایران تعیین کرده، بالاتر رفته است.

 
وی افزود: تهران ۸۰۰ مگاوات، استان‌های تهران و البرز هر کدام ۲۰۰ مگاوات، جمعا ۱۲۰۰ مگاوات از مرزها عبور کرده‌اند و مشترکان‌شان مصرف بیشتری دارند. استان تهران و البرز تقریبا معادل همین میزان در روز گذشته نیز مصرف بیشتری داشتند که نشان می‌دهد تعطیلی ۶ روزه، خیلی بر مساله برق اثر نداشته و برخی اصناف و مراکز همچنان مشغول به کار هستند. از آن‌ها خواهش می‌کنیم کمتر مصرف کنند.
 
معاون هماهنگی توزیع توانیر تاکید کرد: گرما در کشور حاکم شده و هفته گرمی را پیش رو خواهیم داشت. تقریبا در بیشتر مناطق کشور از میزان تعیین شده برای برق، بیشتر مصرف می‌کنند؛ غیر از خراسان جنوبی، سمنان، اصفهان، چهارمحال بختیاری، زنجان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، آذربایجان شرقی و رتبه دوم یزد، شمال کرمان، استان مرکزی و اردبیل.
 
وی تاکید کرد: میزان مصرف برق در دیگر شهرهای کشور بالا و هشداری برای ماست که منجر به اعمال خاموشی خواهد شد. مشترکان همکاری کنند و مصرف خود را کاهش دهند.

کلیدواژه

مصرف برق

سوء مصرف برق

بحران برق

خاموشی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها