نفت / شناسه خبر: 135852 / تاریخ انتشار : 1400/4/17 12:36
|

وزیر نیرو: تحمل این شرایط برای همه سخت است

وزیر نیرو گفت: همه تصمیم گیران برای کمک به صنعت برق آماده اند.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در جلسه ستادفرماندهی اوج بارتابستان ۱۴۰۰ که هم اینک در مرکز پایش صنعت برق در حال برگزاری است افزود: همه تصمیم گیران برای کمک به صنعت برق امروز حاضر شده اند، حساسیت این موضوع کاملا مشخص شده است.

جلسه ستاد فرماندهی اوج بار تابستان ۱۴۰۰ دقایقی پیش در محل مرکز پایش صنعت برق با حضور وزیر نیرو و سایر مقام های مسوول آغاز بکار کرد.
 
رضا اردکانیان در این نشست تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای حفظ پایداری شبکه سراسری و کاهش خاموشی های بخش خانگی بای بکار ببندیم.
 
وی خاطرنشان کرد: تحمل این شرایط برای همه سخت و طاقت فرسا و سنگین است به همین دلیل نیز توافق های خوبی با سر نهادها نیز برای کمک به صنعت برق صورت گرفت است.
وزیرنیرو اظهارداشت: در حال حاضر با سازمان بسیج برای همکاری با صنعت برق و کشف مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز توافق شده است، هم اکنون تمام رسانه ها و صدا وسیما نیز برای کمک به اطلاع رسانی به مردم آماده هستند.
 
وی تصریح کرد: مصوبات شفافیت کامل دارند و استان ها باید با هماهنگی کامل با ستاد توانیر باید این مصوبات را اجرا کنند،‌ باید حوادث در شبکه سریع به کردم اطلاع رسانی کنند تا مردم بدانند خاموشی های ناخواسته و ناشی از حوادث، چگونه و در چه مدتی رفع می شوند.
 
وزیرنیرو اظهار داشت: دیسپاچینگ ملی اختیار کامل دارد اما باید آمادگی لازم فراهم شود که نیازی به ورود دیسپاچینگ نباشد، مجموعه وزارت نیرو بتوان این آزمون سخت را با موفقیت پشت سر بگذارد.
 
اردکانیان تاکید کرد : به هیچ‌وجه امکان سعی وخطا نداریم و بایدتدبیر کنیم و بدانیم که نظم کاری باید در اولویت باشد، همه رسانه ها و به ویژه صدا وسیما برای اطلاع رسانی صحیح به مردم آماده هستند که جای تقدیر دارد.
وی در عین حال از همه مشترکان، صنایع، کشاورزان و... که در این شرایط سخت صنعت برق را یاری می کنن تقدیر و تشکر کرد.
 
به گزارش ایرنا، وزیر نیرو روز گذشته با بیان اینکه امروز در جلسه هیات وزیران یک تصمیم اصل ۱۳۷ قانون اساسی گرفته شد، گفت: براساس این تصمیم، هیات وزیران، اختیاراتی را با هدف مقابله با خاموشی‌ها و برای سرعت دادن به کارها به چهار وزیر نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت و کشور تفویض کرد.
اردکانیان خاطر نشان کرد: البته ما هماهنگی های لازم را با دیگر بخش ها خواهیم کرد.

کلیدواژه

وزیر نیرو

بازار برق ایران

بحران برق

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها