نفت / شناسه خبر: 135795 / تاریخ انتشار : 1400/4/13 11:18
|

افزایش مصرف آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با هشدار افزایش مصرف آب در پایتخت، گفت: بر اساس آخرین آمار، میزان مصرف در ۱۱ تیرماه ۱۴۰۰ به سه میلیارد و ۶۴۷ میلیون لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایرنا، محمد رضا بختیاری با اشاره به اینکه شاهد روند افزایشی مصرف آب در استان تهران هستیم، توضیح داد: میزان مصرف آب در مقایسه با سال ۹۸ و قبل از همه‌گیری کرونا حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

 
وی افزود: به علت افزایش دما، کاهش نزولات آسمانی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تهرانی ها روزانه معادل ۱.۳ دریاچه چیتگر آب مصرف می‌کنند که این امر کاهش منابع ذخایر آبی را به دنبال دارد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: وضعیت ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۱۴۰ متر مکعب بوده که امسال به حدود ۷۹۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.
 
بختیاری تصریح کرد که هم اکنون حدود ۳۵۰ میلیون متر مکعب به اندازه حجم ۲ سد ماملو و لتیان کاهش منابع آبی داریم.
 
وی با بیان اینکه باید مصرف آب در تهران مدیریت شود، گفت: تهران به دلیل جمعیت بالا، رتبه دوم فقر منابع آبی را در کشور دارد و سرانه آب هر تهرانی در حالی حدود ۳۵۰ متر مکعب است که این رقم در کشور هزار و ۶۰۰ متر مکعب است.
 
بختیاری اضافه کرد: بر اساس آمار موجود هر تهرانی به طور متوسط ۲۴۰ لیتر در شبانه روز آب مصرف می‌کند در حالی‌که متوسط کشوری این عدد تنها ۲۰۰ لیتر است.
 
وی خاطرنشان کرد: بیلان منفی آبی تهران سالانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب برآورد می شود.

کلیدواژه

مصرف آب

افزایش مصرف

بی ابی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها