برق / شناسه خبر: 135600 / تاریخ انتشار : 1400/3/23 22:47
|

معاون بهره‌برداری شرکت برق اردبیل: تأمین ۸۰ مگاوات برق از جمهوری آذربایجان

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: روزانه ۸۰ مگاوات برق از کشور جمهوری آذربایجان در مناطق شمالی استان اردبیل تأمین و مصرف می‌شود.

به گزارش نفت امروز به نقل از مهر ناصر عبداللهیان عصر یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در مرکز دیسپاچینگ اردبیل اظهار کرد: شبکه برق به صورت سراسری مدیریت می‌شود و قطعاً تولید و مصرف به صورت یکپارچه در نظر گرفته شده و از نگاه جزیره‌ای به این شبکه پرهیز شده است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته افزایش بار شبکه بر خلاف سال‌های گذشته بین ۲۰ تا ۲۲.۵ درصد اتفاق افتاده است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته این افزایش در حد یک تا ۱.۵ درصد بوده اما امسال به دلایل مختلف افزایش بار شبکه توزیع برق را شاهد هستیم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل دلیل عمده آن را کاهش ۳۰ درصدی نزولات آسمانی و کاهش ۵۰ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های آبی اعلام کرد و گفت: افزایش دمای هوا در ماه‌های اخیر بر دغدغه‌ها و نگرانی‌ها افزوده است به گونه‌ای که به بالا رفتن بار مصرفی برق در شبکه منجر شده است.

عبداللهیان افزود: دلیل سوم در این روند فعالیت مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز است که در استان اردبیل نیز تاکنون موفق شدیم یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز را جمع‌آوری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همه این عوامل دست به دست هم داده تا در شبکه با افزایش ۲۲ درصدی مصرف انرژی روبه‌رو شویم که ضرورت دارد مدیریت مصرف در بین مشترکان کنترل شده و حداقل شهروندان تا ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

عبداللهیان اضافه کرد: با صاحبان صنایع و همچنین مشترکان بخش کشاورزی تفاهم نامه همکاری به امضا رسانده‌ایم تا در ساعات اوج، مصرف خود را تعدیل کنند.

وی بیان کرد: مصارف عمومی نیز به ویژه روشنایی معابر تا ۴.۷ مگاوات در ماه‌های اخیر تعدیل شده و به غیر از مناطق حادثه‌خیز ما با کاهش روشنایی معابر روبه‌رو هستیم.

عبداللهیان در مورد کاهش مصرف در ادارات ادامه داد: از ساعت ۱۱ تا دو ظهر ادارات موظفند ۵۰ درصد مصرف انرژی خود را کاهش دهند و در کنار آن در ساعات بعد از ظهر و خارج از وقت اداری این تعدیل مصرف تا ۹۰ درصد اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: ۶۸ ایستگاه سی. ان. جی در استان فعال است که ما از ۶۰ ایستگاه خواسته‌ایم به صورت نوبتی دو تا ۲.۵ ساعت فعالیت خود را تعطیل کرده و دستگاه‌ها را خاموش کنند.

عبداللهیان استفاده از دستگاه‌های مولد خود تأمین را در برخی از سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها یادآور شد و تصریح کرد: برای همه این موارد و طرح‌های اجرایی بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده تا در حوزه‌های مختلف رغبت به مصرف بهینه افزایش پیدا کند.

وی از شهروندان به ویژه در مناطق شمالی خواست تا در مصرف کولر گازی درجه تنظیمی را در مدار ۲۵ تا ۲۶ درجه قرار داده و در صورت استفاده از کولر آبی آن را در دور کند قرار دهند.

عبداللهیان گفت: همشهریان در صورت استفاده از وسایل برقی پرمصرف آن را در ساعات غیر پیک به کارگیری کنند و حتماً از خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل جلوگیری کنند.

وی به مصرف روزانه برق در استان بر اساس اعلام شبکه سراسری اشاره کرد و افزود: امروز سهمیه استان ۳۰۰ مگاوات است که با مدیریت صحیح امیدواریم قطعی برق را تا آخر شب شاهد نباشیم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل خاطر نشان کرد: از کشور جمهوری آذربایجان نیز ۸۰ مگاوات برق به شهرهای شمالی تأمین می‌شود که انتظار می‌رود با توجه به گرمایی که در روزهای پیش رو پیش‌بینی شده ما با افزایش مصرف و خاموشی‌های اعلام شده روبه‌رو نشویم.

کلیدواژه

جمهوری آذربایجان

معاون بهره‌برداری شرکت برق اردبیل

واردات انرژی از جمهوری آذربایجان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار