گاز / شناسه خبر: 135586 / تاریخ انتشار : 1400/3/22 23:11
|

۹۸ درصد شهرها از گاز طبیعی بهره‌مند هستند

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از بهره‌مندی ۹۸ درصدی شهرهای کشور از گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش نفت امروز به نقل از خبرگزاری مهر، غلامرضا مشایخی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به رشد فزاینده مشترکان گاز شهری، گفت: سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع ویروس کرونا با برنامه‌ریزی خوب توانستیم رکوردی تازه در گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنعتی کشور ثبت کنیم؛ بر این اساس هم‌اکنون در بخش شهری، بیش از ۹۸ درصد و در بخش روستایی، ۸۵ درصد جمعیت روستاییان کشور از گاز طبیعی بهره‌مند هستند. پارسال ۲ هزار و ۹۱۸ روستا، ۲۳ شهر و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی به جمع مشترکان گاز کشور افزوده شدند.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال نیز گازرسانی به دیگر روستاهای کشور با شتاب تداوم دارد، ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد برای حمایت از بخش تولید و کاهش آلودگی هوا، یارانه ویژه‌ای برای گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور اختصاص یافته و طبق آن، این واحدها تا سقفی مشخص از پرداخت هزینه گازرسانی معاف هستند.

به گفته مشایخی امسال همچنین برنامه توسعه گاز تا سال ۱۴۰۱ نیز تعریف شده است تا شرکت‌های گاز استانی بتوانند با دورنمای مناسب بهتر به مردم خدمات‌رسانی کنند.

کلیدواژه

بهره‌مندی ۹۸ درصدی شهرهای ایران از گاز طبیعی

گاز طبیعی

شرکت ملی گاز ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها