نفت / شناسه خبر: 135559 / تاریخ انتشار : 1400/3/18 23:18
|

عضو شورای شهر : خطر پالایشگاه‌ها در مناطق مسکونی

یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم توقف فعالیت پالایشگاه‌ها در مناطق مسکونی توسط وزارت نفت تاکید کرد.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایسنا، حسن خلیل‌آبادی در سیصدومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله علی‌اکبر محتشمی‌پور، گفت: ایشان پس از بی مهری‌هایی که دیدند، به نجف هجرت کرده و در کنار حرم مولای متقیان حضرت علی(ع)، به تعبیری کنج عزلت گزید تا از بی‌مهری‌ها دور شود.

وی در ادامه ضمن گلایه‌مندی از هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی، گفت: طی چهار سال گذشته از آقایان آرش حسینی میلانی، حجت نظری و خواهرانم زهرا نژادبهرام و زهرا صدراعظم نوری که صلاحیتشان مورد تردید قرار گرفته است، جز پاکی، صداقت و مردم دوستی ندیدم و با تلاش خود در راستای حفظ حقوق شهروندان و ارتقاء کیفیت شورا گام برداشتند، لذا ناسپاسی است اگر صلاحیتشات در عضویت در شوراها مورد تایید قرار نگیرد.

وی افزود: امیدوارم همانگونه که مقام معظم رهبری، از شورای نگهبان خواستند که اشتباه در روند تایید صلاحیت‌ها جبران شود و جبرانی صورت نگرفت، حداقل نمایندگان محترم مجلس که خود برآمده از رای مردم هستند، در حق نمایندگان مردم در شوراها جفا نکنند.

خلیل ابادی در بخش دیگری از سخنان خود از وزارت نفت خواست که فعالیت پالایشگاه‌ها در مناطق مسکونی را متوقف کند .وی در این باره گفت: قرار گرفتن دو پالایشگاه، تاسیسات نفتی و مخازن گازی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری، مشکلات متعدد ایمنی و زیست محیطی اعم از آلایندگی آب، هوا و خاک را پدید آورده است.

وی با بیان اینکه حضور این تاسیسات، خطرات جانی برای ساکنان و خطرات مالی را برای همگان خصوصا شهروندان ری، باقرشهر، کهریزک و روستاهای اطراف را به دنبال دارد، اظهار کرد: متاسفانه اخیرا نیز در پالایشگاه مذکور شاهد یک آتش‌سوزی مهیب بودیم که این حادثه در محوطه پالایشگاه رخ داد. خوشبختانه با سرعت عمل آتش‌نشانان محترم و سایر مسئولان حریق اطفاء شد، اما در صورت عدم مهار آتش، می‌توانست یک فاجعه عظیم انسانی را رقم زند.

خلیل‌آبادی تاکید کرد: اکنون بدینوسیله به وزارت نفت و سازمان محیط زیست تذکر می‌دهم به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی برای مردم خصوصا ساکنان اطراف پالایشگاه‌های نفتی و انبارهای حجیم گاز که در مجاورت این پالایشگاه قرار دارند، تدابیر لازم را اتخاذ کنند. کوچکترین اتفاق می‌تواند یک انفجار بزرگ و خطرات جانی فراوان را به دنبال داشته باشد از این‌رو از دو دستگاه مذکور و سایر مسئولان ملی و محلی درخواست دارم ضمن پیشگیری از چنین رخدادی رعایت اصول ایمنی و مسائل زیست محیطی را نیز حائز اهمیت برشمارند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: چراکه فاضلاب نفتی پالایشگاه ری در زمین‌های مجاور خود رسوب کرده و منجر به تخلیه و تخریب یکی از روستاهای اطراف خود شده و آب و هوای روستاهای دیگر را نیز دچار معضل کرده است، همچنین گازهای متصاعد شده از پالایشگاه هوای شهر را نا مطبوع کرده است. از وزارت نفت می‌خواهم توسعه در آن منطقه ، فعالیت صنایع پرخطر اینچنینی را متوقف کند و برای انتقال این صنایع به خارج از محیط‌های مسکونی تدابیری بیاندیشد، همچنین سازمان محیط زیست برفعالیت این صنایع و نصب فیلترهای ویژه اقدام کند و گزارشات لازم را به مسئولان ارائه دهد.

وی ضمن قدردانی از آتش‌نشانان خصوصا آتش‌نشانان پالایشگاه، شهرداری تهران مناطق کهریزک و باقرشهر گفت: آتش‌نشانان در این آتش‌سوزی همچون گذشته جان برکف ایستادگی کردند، امیدوارم دیگر شاهد هیچ حادثه‌ای در آن تاسیسات نباشیم.

کلیدواژه

پالایشگاه‌ها در مناطق مسکونی

وزرات نفت

خطر پالایشگاه‌ها در مناطق مسکونی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها