نفت و سیاست / شناسه خبر: 1312 / تاریخ انتشار : 1395/6/1 14:10
|

واژگونی قطار حامل سوخت در کانادا

برخورد و واژگونی دو قطار در تورنتوی کانادا منجر به نشت گازوئیل در منطقه حادثه شد.

نفت امروز / به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامهای دولتی ایالت انتاریوی کانادا یکشنبه ٣١ مردادماه گزارش کردند که از ریل خارج شدن قطار شرکت راه آهن "کنیدین پسیفیک" در شهر تورنتو سبب نشتی گازوئیل در نزدیکی منطقه مسکونی نزدیک به محل حادثه شد.

 
با وجود آن که نهاد نظارتی این شهر هیچ مجروحی را در این حادثه گزارش نکرد، مارک گارنو، وزیر حمل و نقل کانادا، از نشت گازوئیل در این منطقه خبر داد.
 
کریس کرپسکی، سخنگوی هیئت امنیت حمل و نقل جاده ای کانادا، اعلام کرد: صبح روز یکشنبه، ٣١ مردادماه قطار در حال حرکت به سمت غرب این کشور با قطاری که از مقابل آن در حال آمدن بود، پس از تغییر ریل، برخورد کرد.
 
کرپسکی ادامه داد: هر دو قطار پس از برخورد، از ریل خارج شدند و قطاری که به سمت غرب در حرکت بود دچار نشتی گازوئیل شد.
 
زمان باز شدن مسیر ریلی هنوز مشخص نشده است.
 
سخنگوی شرکت خط آهن کنیدین پسیفیک اعلام کرد که واگنها حاوی مواد خطرناکی بودند، اما خطری امنیت ساکنین منطقه را تهدید نمی‎کند.
 
وی افزود: این حادثه در نتیجه خطای انسانی بوده، زیرا هیچ مشکل ریلی یا فنی وجود نداشته است.
 
پس از حادثه واژگونی یک قطار در ژوئیه ٢٠١٣ میلادی در کبک کانادا که منجر به کشته شدن ٤٧ نفر و تخریب چندین ساختمان در نزدیکی محل حادثه شد، امنیت ریلی در کانادا به دقت مورد بررسی قرار گرفت.
 
مایک لیتون، یکی از اعضای شورای شهر تورنتو، درباره حادثه دیروز اعلام کرد که مسئولان باید بررسی کنند که هر دو قطار حاوی محموله‎های مناسبی بوده و تمام اقدامهای ایمنی لحاظ شده باشد.

کلیدواژه

خارج شدن قطار از ریل

واژگونی قطار حامل سوخت در کانادا

برخورد و واژگونی دو قطار در تورنتوی کانادا

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار