گاز / شناسه خبر: 13072 / تاریخ انتشار : 1396/4/21 13:14
|
معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی گفت:

پیش بینی افزایش شدید تولید گاز ایران

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی گفت: پایان تحریم‌ها سبب خواهد شد ایران به زودی شاهد افزایش شدید تولید و صادرات گاز باشد.

نفت امروز /معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی گفت: پایان تحریم‌ها سبب خواهد شد ایران به زودی شاهد افزایش شدید تولید و صادرات گاز باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از استانبول، امیر حسین زمانی نیا اعلام کرد: ایران به زودی شاهد افزایش خیره‌کننده تولید و صادرات گاز طبیعی خود پس از پایان تحریم‌ها از آغاز سال گذشته میلادی خواهد بود و توافق‌های اخیر با شرکت‌های بین المللی نشان دهنده باور آنها به این است که تحریم‌ها باز نمی‌گردند.

وی همچنین اعلام کرد که تولید گاز طبیعی ایران از سطح کنونی 800 میلیون متر مکعب در روز، تا پایان سال جاری میلادی به یک میلیارد متر مکعب در روز می رسد.

معاون وزیر نفت همچنین پیش بینی کرد که تا سال 2021 میلادی، حجم تولید گاز آماده برای صادرات به 365 میلیون متر مکعب در روز می رسد که از صادرات ال‌ان‌جی قطر بیشتر است.

زمانی نیا با اشاره به قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم توتال، CNPCI چین و پتروپارس، گفت: حضور شرکت‌های چینی، فرانسوی و ایرانی به خوبی نشان می‌دهد که برآورد شرکت‌های بین المللی این است که بازگشت تحریم‌ها بسیار بعید و شاید غیر ممکن است.

 

کلیدواژه

تولید گاز

پیش بینی

معاون وزیر نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها