شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی / شناسه خبر: 13042 / تاریخ انتشار : 1396/4/19 15:09
|
گرامیداشت هفته ملی مبارزه با دخانیات؛

برگزاری همایش با شعار"به دخانیات نه بگوییم" در مجتمع گاز پارس جنوبی

به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مبارزه با دخانیات، همایشی با محوریت به دخانیات نه بگوییم با حضور کارکنان رسمی و پیمانی ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی در محل سالن همایش های ساختمان آموزش ستاد برگزارگردید.

نفت امروز/به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مبارزه با دخانیات، همایشی با محوریت به دخانیات نه بگوییم با حضور کارکنان رسمی و پیمانی ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی در محل سالن همایش های ساختمان آموزش ستاد برگزارگردید.

به گزارش نفت امروز، حسین مهراب نژاد، رئیس بهداشت صنعتی ستاد مجتمع در این باره اظهار کرد: طبق آمار واصله از مرکز سلامت محیط و کار در حال حاضر 11 درصد افراد جامعه سیگاری بوده و سالانه 55 تا 65 هزار نفر در ایران بر اثر مصرف مواد دخانی جان خود را از دست می‌دهندکه متاسفانه همه این نوع مرگ ها قابل پیشگیری است.
وی در ادامه گفت: همچنین بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد تنباکوهای معطر که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد دارای مواد شیمیایی صنعتی، حلال های آروماتیک و بنزن وجود دارد.
وی در بخش دیگری به مصرف رو به تزاید قلیان اشاره نموده و هشدار داد: برخی ها مصرف قلیان را دارای وجهه می دانند، در حالی که مصرف قلیان بیش از سیگار ضرر دارد، به طوری که در بررسی های بیمارستانی به سموم جدیدی در بدن بیماران برخورد شده که ناشی از مصرف قلیان است.

مهراب نژاد در ادامه اظهار کرد: بزرگترین اشتباه در بحث مبارزه با مواد مخدر غفلت از آگاه سازی عمومی و آموزش پیشگیری از اعتیاد است هرچند که در حوزه مقابله خوب عمل کنیم اما تکیه بر مقابله به تنهایی کارساز نیست و ما نیازمند آگاه سازی و همراه نمودن آحاد جامعه با این پدیده شوم هستیم.
در ادامه ‌ی این همایش، زهرا قهرمانی با ذکر این نکته که استان بوشهر رتبه اول در مصرف مواد مخدر در کل کشور را دارد تاکید کرد: فرهنگ مصرف قلیان های محلی در استان بوشهر باید منسوخ شده و این موضوع به ضد فرهنگ تبدیل شود.
وی در ادامه با اشاره به مرگ تعداد زیادی از مردم در اثر مصرف سیگار و مواد دخانی افزود: باید شرایطی فراهم شود که کلیه کارمندان مجتمع نشاط بیشتر و سبک زندگی سالم تری داشته باشند که به سراغ اینگونه مواد نروند.
از نکات قابل توجه این همایش صحبت های یکی از کارکنان در مورد تجربه مصرف و همچنین ترک سیگار، با حاضران در همایش بود.
در پایان از نفرات برتری که در مسابقه ای تحت عنوان همین همایش برگزار شده بود شرکت داشتند، با اعطای جوایز نقدی، تقدیر و تشکر بعمل آمد.
 


 

 

کلیدواژه

مبارزه با دخانیات؛

مجتمع گاز پارس جنوبی

همایش

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها