پتروشیمی / شناسه خبر: 13040 / تاریخ انتشار : 1396/4/19 14:58
|
ورود شرکت های اروپایی به صنعت پتروشیمی ایران

توتال پیشتاز ورود شرکت های اروپایی به صنعت پتروشیمی ایران

رئیس اتاق مشترک بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: ورود توتال به ایران ترغیب سایر شرکت های مهم و بزرگ دنیا را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران به دنبال دارد.

نفت امروز /رئیس اتاق مشترک بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: ورود توتال به ایران ترغیب سایر شرکت های مهم و بزرگ دنیا را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران به دنبال دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان  با تاکید بر اهمیت قرارداد توتال که به تازگی امضا شد، اظهار کرد: در شرایطی که شرکتی بزرگ در سطح و اندازه توتال تحت تاثیر آمریکا قرار نمی گیرد،می تواند پیام مهمی را به سایر شرکت ها از کشورهای اروپایی و مطرح جهان ارسال کند تا به سرمایه گذاری در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران روی خوش نشان دهند و در این میان صنعت پتروشیمی دارای جایگاه ویژه ای برای میزبانی سرمایه گذاری های جدید است.
امید یراقی تصریح کرد: شکی نیست که پس از توافق برجام قرارداد توتال با ایران مهمترین قراردادی است که به امضاء رسیده و گام مهمی بوده که می تواند فصل جدیدی برای انعقاد قراردادهای جدید است و می تواند درترغیب سایر شرکت ها ازکشورهای اروپایی و آسیایی در بخش های مختلف صنعتی به ویژه صنعت پتروشیمی موثر باشد.
وی افزود: شرکت ب. ای . اس. اف آلمان سال گذشته تفاهم نامه ای به ارزش 5.5 میلیارد یورو را با ایران به امضا رساند که با روی کار آمدن ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا در انجام آن تعلل کرد و انجام قرارداد توتال می تواند شرکت هایی از این دست را به انجام تفاهم نامه های منعقد شده و شروع کار با ایران ترغیب نماید.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در پاسخ به این پرسش که چه ویژگی هایی می تواند سرمایه گذاری شرکت های نفتی و گازی جهان را در صنعت پتروشیمی ایران جذاب کند، خاطرنشان کرد: بنادر کشور از نظر لجستیکی موقعیت مناسب دارند و به دلیل مشکلاتی که در سال های آینده برای قطر به وجود می آید ظرفیت مناسب بنادر و موقعیت خاص ایران در منطقه فرصت مناسبی خواهد بود و در کنار آن انرژی ارزان و دارا بودن دومین ذخایر گاز جهان پس از روسیه فرصتی ویژه درکشور است تا بتوان سرمایه های بسیاری را در صنعت پتروشیمی کشور جذب کرد.
وی تاکید کرد: توتال شرکتی بزرگ و مهم در جهان است و این امیدواری وجود دارد که ورود آن به ایران ترغیب و تشویق سایرسرمایه گذاران را در صنایع کشور به دنبال داشته باشد.

 

کلیدواژه

توتال

صنعت پتروشیمی ایران

شرکت های اروپایی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها