گاز / شناسه خبر: 12984 / تاریخ انتشار : 1396/4/17 15:32
|
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تأکید کرد:

ضرورت جانشین پروری و تربیت مدیران آینده در صنعت گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر اهمیت جانشین پروری و تربیت مدیران آینده این شرکت اظهار داشت:

نفت امروز /مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر اهمیت جانشین پروری و تربیت مدیران آینده این شرکت اظهار داشت: برای داشتن یک سیستم پویا و جامع، ضروری است که مدیران وکارشناسان، تجارب خود را طی فرآیند زمانی در اختیار زیر مجموعه خود قرار داده تا پویایی صنعت گاز تداوم یابد.
به گزارش نفت امروز سید مصطفی علوی، در جلسه بررسی و بازنگری ساختار سازمانی و سمت‌های سازمانی که با حضور مدیر منابع انسانی، رئیس مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران و جمعی از کارشناسان حوزه منابع انسانی برگزار شد، با اشاره به موج بازنشستگی کارکنان صنعت نفت گاز کشور و همچنین شرکت گاز استان اصفهان طی سال های اخیر و آتی، خواستار اهتمام مسئولان ارشد گاز استان اصفهان در اجرای طرح جانشین پروری شد.
به گفته وی، تنها راه رفع دغدغه خروج نیروهای متخصص و فنی صنعت گاز، انتقال تجارب مدیران پیشکسوت به نسل جدید است.
علوی با تبیین نقش فرهنگ سازمانی به عنوان یک نیروی پیش‌برنده در هر سازمان، تصریح کرد: احساس تعلق سازمانی یکی از مهمترین عوامل تعالی هر سازمان و رعایت نظم و مقررات، تعهد سازمانی و کسب و انتقال دانش و تجربه از مقوله های فرهنگ است.
وی ضمن توصیف شرایط سخت کاری در منطقه عملیاتی مختلف شرکت گاز استان تصریح کرد: شرایط سخت ایجاب می کند که به نیازهای کارکنان توجه ویژه داشته باشیم و باید یک انسجام و هارمونی در فرآیند کاری آنها صورت گیرد تا این شرایط قابل تحمل باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه نگهداری از شبکه های گازرسانی و توسعه آن به ویژه در بخش صنعت طی سال های آینده محور فعالیت های این شرکت قرار می گیرند از این رو باید توجه ویژه ای به نیروهای انسانی و مبحث آموزش آنها بشود تا از تجربه کافی برخوردار شوند.
این مقام مسئول با تاکید بر اختصاص چارت سازمانی و افزایش سمت های سازمانی در واحدهای مختلف شرکت متناسب با حجم مسئولیت ها و فعالیت ها، امکان جذب و به کارگیری نیروها در سمت های سازمانی تعریف شده و بازبینی شرح وظایف تمامی سمت های سازمانی از نظر انجام برنامه ریزی راهبردی، گفت: درحال حاضر فعالیت های شرکت گاز استان اصفهان از طریق 26 اداره و منطقه گازرسانی در شهرهای مختلف استان مدیریت و عملیاتی می‌شود.
علوی، بیان داشت: استان اصفهان دارای پراکندگی جغرافیایی زیادی است به گونه ای که بین شرق تا غرب آن 25 دقیقه اختلاف افق وجود دارد، همچنین با توجه به تنوع آب و هوایی و اقلیم بندی در آن، توسعه و نگهداری شبکه‌های گازرسانی و خدمات رسانی به مردم را با دشواری، حساسیت ویژه و مدیریت پیچیده تری مواجه ساخته است.
وی با اشاره به اجرای بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ کیلومتر شبکه و نصب یک میلیون و ۲۲۰۰ انشعاب در سطح استان، گاز رسانی به ۱۰۳ شهر از 107 شهر موجود در استان، گفت: توسعه و نگهداری از این حجم گازرسانی و مدیریت شهرها و روستاهای بهره مند از گاز طبیعی مستلزم داشتن نیروی انسانی لازم و یک ساختار سازمانی مناسب است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ، با بیان اینکه سالانه حدود۲۵۰ میلیارد مترمکعب گاز در کشور منتقل که ۸ درصد آن معادل سالانه حدود ۲۰ میلیارد مترمکعب در سطح این استان مصرف می شود، عنوان کرد: اصفهان پس از تهران دومین استان پرمصرف گاز طبیعی کشور است.
وی افزود: در حال حاضر ۹۹ درصد از خانوارهای استان تحت پوشش گاز طبیعی هستند؛ 99.6 درصد از خانوارهای شهری روزانه هر خانوار به طور متوسط 6.4 مترمکعب و ۹۵ درصد از خانوارهای روستایی روزانه 6.8 متر مکعب گاز مصرف می کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: در مجموع ۴۴درصد از گاز استان در بخش صنعت، ۳۳درصد در بخش نیروگاهی، ۱۸درصد در بخش خانگی، ۳درصد در حمل و نقل و ۲ درصد در بخش تجاری مصرف می شود.
علوی، با بیان اینکه در کل استان در مجموع یکهزار و ۴۴۸ روستا مشمول گاز رسانی است، گفت: از این تعداد تاکنون یک هزار و ۳۳۷ روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند.

 

کلیدواژه

شرکت گاز استان اصفهان

صنعت گاز

جانشین

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها