نفت / شناسه خبر: 12979 / تاریخ انتشار : 1396/4/17 13:57
|
در گفت‎وگو با نمایندگان کمیته جوانان مطرح شد:

نقش‎آفرینی جوانان صنعت نفت ایران در کنگره جهانی نفت

بیست و دومین کنگره جهانی نفت در حالی از فردا (18 تیرماه، نهم ژوئیه) در استانبول آغاز به‎کار می‎کند

نفت امروز/ بیست و دومین کنگره جهانی نفت در حالی از فردا (18 تیرماه، نهم ژوئیه) در استانبول آغاز بهکار میکند که پیشبینیها حاکی از آن است که پسابرجام، مشارکت نمایندگان شرکتهایE&P ایرانی و همچنین کمیته جوانان صنعت نفت ایران در این کنگره، حضور متفاوتی را برای ایران رقم بزند.

این موضوع بهانهای شد تا در گفتوگو با نمایندگان کمیته جوانان صنعت نفت ایران در شورای جهانی نفت، اطلاعات بیشتری را درباره چگونگی نقشآفرینی این کمیته در بیست و دومین کنگره جهانی نفت جویا شویم.

علی راهنشین، نماینده کمیته جوانان صنعت نفت ایران در شورای جهانی نفت درباره شکلگیری این کمیته گفت: کمیته جوانان در ایران با هدف به اشتراکگذاری ایده‌های نوین جوانان در صنعت نفت، ترویج یک تصویر واقعبینانه از صنعت نفت، تبیین چالش‌ها و فرصت‌های این صنعت و کاهش فاصله بین نسل‌ها از طریق ایجاد شبکه‌های مربیگری تشکیل شد.

وی افزود: کمیته جوانان صنعت نفت ایران به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای صنعت نفت ایران است.

راهنشین ادامه داد: حضور فعال در نمایشگاهبینالمللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، برگزاری تکنیکال تور در مناطق عملیاتی و در دانشگاههای مختلف از جمله دانشگاهامیرکبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده نفت اهواز و دانشکده نفت آبادان، برگزاری سمینارها و نشستهای علمی به منظور ارتقا دانش جوانان متخصص و برگزاری نخستین کنفرانس انتقال فناوری همزمان با بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت با حضور متخصصان داخلی و خارجی، نمونههایی از فعالیتهای این کمیته بوده است.

کمیته جوانان، متولی سازماندهی تیم اعزامی ایران به کنگره

به گفته نماینده کمیته جوانان صنعت نفت، سازماندهی تیم اعزامی ایران به کنگره جهانی نفت نیز از طرف کمیته ملی ایران در شورای جهانی نفت (NC) به کمیته جوانان واگذار شده است.

راهنشین به فعالیتهای کمیته جوانان در بخش بینالملل هم اشاره کرد و گفت: کسب مقام سوم دنیا در پذیرش مقالات در بیست و دومین کنگره جهانی نفت استانبول و نیز به اشتراک گذاشتن آموخته‌های کسب شده در کنفراس‌های مختلف  به دیگر جوانان صنعت نفت ایران، کسب جایگاه سوم کمیته جوانان صنعت نفت ایران در سال 2016 در بین کشورهای کنگره جهانی نفت از لحاظ فعالترین کمیته جوانان در بخشهای مختلف و همچنین کسب عنوان فعالترین کمیته در بخش خاورمیانه و غرب آسیا از سال 2014  از افتخارات کمیته جوانان صنعت نفت ایران به شمار میرود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته جوانان صنعت نفت ایران با دانشگاههای خارج از کشور (با دانشگاههای روسیه، ایتالیا، مجارستان، آلمان، نروژ و فرانسه) و سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نیز در تعامل است.

راهنشین گفت: در این کنگره برای نخستین بار سهمیههای مختلف و رایگان برای اعضای فعال کمیته جوانان صنعت نفت اخذ شده که تاکنون بیسابقه بوده است؛ از هیئت 70 نفری اعزامی، 25 نفر جوانان عضو کمیتهاند که از این میان، 9 نفر از بانوان و 15 نفر از مقالهدهندگان عضو کمیته هستند

به‌کارگیری ظرفیتهای جوانان در مسیر توسعه تعاملات بینالمللی

امین امرائی، هماهنگکننده تیم برنامهریزی کلان و هماهنگکننده تیم سرمایهگذاری کمیته جوانان صنعت نفت ایران در شورای جهانی نفت نیز از برنامهریزیهای لازم برای حضور فعال کمیته جوانان در کنگره جهانی نفت خبر داد و گفت: با تلاش کمیته جوانان صنعت نفت، تعاملات صنعت نفت و بخش خصوصی با تصمیم سازان جهانی در بیست و دومین کنگره جهانی نفت گسترش می‌یابد و این کمیته میتواند شرکت ملی نفت ایران را در دستیابی به اهداف ارتباطات بینالمللی با استفاده از پتانسیل جوانان یاری کند.

وی با اشاره به تقسیم بندی فعالیت‌ها در این کنگره توسط شرکت ملی نفت ایران در سه حوزه فرصتهای سرمایهگذاری، بلوکهای اکتشافی و مبحث تجهیزات، ادامه داد: اعضای این کمیته در کنار مدیران ارشد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران بهصورت هدفمند در کارگروههای مختلف در نشست‌ها، پنلها، کارگاهها و مذاکرات تخصصی حضور فعال و مستمر خواهند داشت.

نقشآفرینی بانوان در کمیته جوانان صنعت نفت

الینا باقری، هماهنگ کننده تیم بانوان کمیته جوانان صنعت نفت ایران در شورای جهانی نفت نیز به نقش برجسته بانوان در کمیته جوانان صنعت نفت اشاره کرد و گفت: تدوین نقشه راه به منظور توانمندسازی بانوان صنعتی و دانشجویان، برگزاری نشست تخصصی بانوان در کنفرانس انتقال فناوری، جلسات با ذینفعان کلیدی در حوزه بانوان و تسهیل مسیر حضور بانوان توانمند در تیمهای دیگر کمیته جوانان از جمله فعالیتهای انجام شده بوده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره جهانی نفت استانبول، حضور بانوان در این رویداد را فرصت ارزشمند برای ارائه نقش بانوان در صنعت نفت عنوان کرد.

باقری درباره فعالیت بانوان در این رویداد عنوان کرد: در کنگره جهانی نفت با توجه به اعزام ۹ نفر از بانوان، فعالیتهای گسترده ای با هدف گسترش بستر تعاملهای بین المللی و ایجاد نگرش صحیح در خصوص بلوغ صنعت نفت ایران در پذیرش و استفاده از بانوان متخصص برنامهریزی شده است.

بهره مندی از تجربیات کنگره جهانی نفت سال 2014

محسن حائری نژاد، کارشناس تحقیق و توسعه شرکت راه اندازی و بهره برداری صنایع نفت (OICO) و هماهنگ کننده تیم Survey و جانشین تیم سرمایهگذاری کمیته جوانان صنعت نفت نیز به برنامه‏ریزی انجام شده برای مدیریت حضور اثربخش تیم اعزامی به کنگره جهانی نفت اشاره کرد و گفت: هماهنگی محتوایی و مدیریت نحوه حضور جوانان و بانوان در کنگره، هماهنگی، هدایت و نظارت بر مذاکرات بینالمللی در نمایشگاه و همچنین برنامریزی برای ارائه فرصتهای همکاری و سرمایهگذاری در صنعت نفت کشور از جمله فعالیتهای انجام شده در این مسیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، فرم های مختلف برای بخشهای علمی و نمایشگاهی طراحی شده است، ادامه داد: با تکمیل گزارشها و فرمهای مربوطه توسط کارشناسان و مقاله دهندگان در هر بخش میتوان به نتایج اثربخشتری دست یافت.

حائری نژاد که خود به عنوان سخنران و مقاله دهنده در این کنگره حضور دارد، افزود: سعی شده است با بهرهگیری از تجربیات کنگره جهانی نفت در سال 2014، تیم اعزامی با برنامه ریزی کاملتر و هدفمندتری در این دوره حضور داشته باشد.

علاقه‌مندان میتوانند برای اطلاعات بیشتر و عضویت در کمیته جوانان صنعت نفت ایران به وبسایت کمیته به نشانی www.world-petroleum.ir مراجعه کنند


 

کلیدواژه

کمیته جوانان

جوانان صنعت نفت ایران

کنگره جهانی نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها