پالایش و پخش / شناسه خبر: 12816 / تاریخ انتشار : 1396/4/3 10:40
|

ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی افزایش می‎یابد

با بهره‌برداری از سه پست اسکله جدید نفتی در بندر شهید رجایی، زیرساخت لازم برای صادرات سالانه ۳۴ میلیون تن فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، گازوئیل، نفتا، میعانات گازی، نفت کوره و سوخت شناورها فراهم می‌شود

نفت امروز /به گزارش نفت امروز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعیدنژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اشاره به اهداف و مزایای اجرای این پروژه، گفت: با بهره‌برداری از این اسکله‌ها که از نوع شمع و عرشه و با امکان پهلوگیری شناورهای یک صدهزار تنی است، زیرساخت لازم برای صادرات سالانه ۳۴ میلیون تن فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، گازوئیل، نفتا، میعانات گازی، نفت کوره و سوخت شناورها فراهم می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با توانایی که در پیمانکاران داخلی وجود دارد ظرف ۱۸ ماه دو پست اسکله آماده و پست سوم نیز در ۲۴ ماه به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این‌که قرار است این اسکله دارای سه پست باشد، تصریح کرد: در مجموع ۱۶۰ میلیارد تومان مبلغ سرمایه‌گذاری این اسکله است و مجموع ظرفیت صادراتی مجموعه نفتی با بهره‌برداری از این اسکله به ۳۶ میلیون تن خواهد رسید.

سعیدنژاد در باره پروژه تجهیز پایانه دوم بندر شهید رجایی نیز تصریح کرد: مجموع جرثقیل‌های داخلی این پایانه توسط شرکت داخلی منگان ساخته‌شده است.

وی ادامه داد: عملیات نصب ۱۵ دستگاه جرثقیل آغاز شده که شامل جرثقیل‌های داخلی محوطه است و تا پنج ردیف کانتینر روی‌ هم می‌نشینند و یک کانتینر در بالا می‌تواند حرکت و در عرض 6 کانتینر را می‌تواند مستقر کند.

اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز به آثار مثبت این طرح اشاره و عنوان کرد: پروژه ساخت سه پست اسکله جدید نفتی با عمق ۱۶ متر در ضلع شرقی حوضچه بندر شهید رجایی به همراه احداث جاده، پل دسترسی و همچنین خطوط انتقال به طول یک هزار و ۷۰۰ متر قرار است طی ۲۴ ماه اجرایی شود.

وی افزود: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی پیش‌بینی شده است.

 

کلیدواژه

بندر شهید رجایی

بنزین

گازوییل

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار