گاز / شناسه خبر: 12776 / تاریخ انتشار : 1396/3/30 17:11
|
با افزایش برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی

عملیات همزمان روی خط لوله ششم سراسری گاز پایان یافت

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، از انجام موفقیت آمیز چند عملیات همزمان روی خط لوله ششم سراسری انتقال گاز در محدوده منطقه 10 انتقال گاز کشور خبر داد.

نفت امروز /به گزارش نفت امروز، سعید توکلی در توضیح مطلب فوق، گفت: انجام این عملیات با توجه به توسعه و راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، افزایش تولید گاز در کشور و لزوم استفاده حداکثری از شبکه انتقال گاز کشور و مانور بهره برداری صورت گرفته است.

وی افزود: این عملیات در ماه جاری به طور همزمان و با همکاری گروه های عملیاتی اعزامی از مناطق 2، 4، 5، 6، 7 و 8 انتقال گاز در 4 نقطه از خطوط لوله ششم سراسری و با مدیریت منطقه 10 عملیات انتقال گاز ایران و مصادف با ایام ماه مبارک رمضان به صورت شبانه روزی با موفقیت انجام شد.

به گفته توکلی، این عملیات در 4 نقطه از خط لوله ششم سراسری و در محدوده شهرستان‌های عسلویه، شهرستان دشتستان، شهر آب پخش همجوار با تأسیسات تقویت فشار گاز آب پخش و شهرستان بهبهان، شهر زیدون همجوار با تأسیسات تقویت فشار گاز سردشت انجام شده است .

وی به انجام عملیات دیگری اشاره کرد و افزود: باهدف انتقال گاز تولیدی در فاز 12 پارس جنوبی از طریق خط لوله نهم سراسری که در آینده اجرا می شود، در خط لوله ششم سراسری، محل خروجی فاز 12 پارس جنوبی، اجرای عملیات برش سرد، انشعاب گیری و نصب ولو انتظار، جهت اتصال به خط لوله نهم سراسری و ارتباط سایت 1 و 2 انجام می شود.

توکلی یادآور شد: برای اتصال خط لوله ششم به پنجم سراسری در محل مورد نظر، برشکاری سرد، نصب سه راهی و نصب ولو 56 اینچ انجام شده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران مهمترین هدف از انجام این عملیات را انتقال حداکثری تولیدات گاز فازهای پارس جنوبی از طریق خط لوله پنجم سراسری اعلام کرد.

به گزارش شرکت ملی گاز ایران، وی تصریح کرد: این عملیات با همکاری شرکت مهندسی و توسعه گاز کشور در جهت اتصال ایستگاه تقویت فشار گاز آب پخش و سردشت به خط لوله ششم سراسری صورت می گیرد.

کلیدواژه

میدان گازی پارس جنوبی

خط لوله گاز

منطقه 10 انتقال گاز

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها