مناطق نفخیز جنوب / شناسه خبر: 12728 / تاریخ انتشار : 1396/3/27 12:59
|

نجات 7 گرفتار شده در کوه‌های منطقه گناوه توسط نیروهای نفت گچساران

رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از نجات 7 فرد گرفتار شده در کوه های اطراف شهرستان گناوه از استان بوشهر توسط کارکنان این اداره خبر داد .

نفت امروز /به گزارش روابط عمومی نفت گچساران مهندس شهباز صفری  در گفتگو با خبرنگاران، افزود: در پی گیر افتادن 7 فرد مذکور که از کارکنان مهندسی ساختمان ستاد بودند، ساعت 16 و ۵۰ دقیقه روز گذشته با دستور مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران  بالگرد نفت گچساران به همراه کارشناس اداره ایمنی برای نجات افراد مذکور به محل حادثه اعزام شدند .

صفری تصریح کرد: این افراد به قصد انجام کار نقشه برداری به کوه های واقع در منطقه گناوه در بخش گلخاری رفته بودند که به علت گرمای شدید و عدم جاده دسترسی ماشین آلات دچار گرمازدگی شده بودند .

وی ادامه داد: با توجه به این که این افراد نیاز فوری به کمک رسانی داشتند در سریعترین زمان ممکن بالگرد نفت گچساران به همراه کارشناس اداره ایمنی به محل اعزام شد .

شهباز صفری گفت: به دلیل اهمیت موضوع و کمک رسانی فوری با هماهنگی های به عمل آمده یک تیم پزشکی نیز  برای نجات این افراد از منطقه گوره به محل مورد نظر اعزام شدند .

 رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اذعان کرد: تیم اعزامی بالگرد و تیم پزشکی نفت  پس از مشاهده این افراد موفق شدند در دونوبت از طریق بالگرد افراد مورد نظر را به گناوه اعزام کنند .

صفری با بیان اینکه یک نفر از این افراد به دلیل گرمازدگی شدید به وسیله آمبولانس به بیمارستان گناوه اعزام شد گفت: در حال حاضر حال عمومی هر 7نفر رضایت بخش است .

صفری به برگزاری مانور ایمنی و آتش نشانی در یکسال گذشته در سطح شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران   نیزاشاره کرد و گفت: به منظور واکنش سریع در شرایط اضطراری  مانور ایمنی و آتش نشانی در سال گذشته ۴۰ فقره تمرین شرایط اضطراری انجام  شد .

صفری تصریح کرد: این مانورها از سوی اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت برنامه ریزی و در سطح واحدهای ستادی و عملیاتی اجرا شد .

رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی این شرکت در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر از یک سو و قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و منیفولد بزرگ نفت خام صادراتی ایران در حوزه عملیاتی این شرکت از سوی دیگر، گچساران را به یکی از مناطق پنج گانه مهم تولید و قطب صادرات نفت خام ایران تبدیل کرده است و از این رو آموزش کارکنان نقش مهمی برای ایمن سازی و پایداری و پیشگیری از حوادث در این قلب نفتی دارد .

 

 

کلیدواژه

گناوه

گچساران

اداره ایمنی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها