نفت / شناسه خبر: 12692 / تاریخ انتشار : 1396/3/24 00:44
|
با استفاده از پمپ‎های جدید

روند پیشرفت پروژه انتقال نفت غرب کارون شتاب گرفت

با ورود 2 پمپ اصلی انتقال نفت سنگین به پروژه تلمبه‎خانه غرب کارون، روند پیشرفت این پروژه شتاب گرفته است.

نفت امروز/ به گزارش نفت امروز به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سیروس آقاجری، مجری طرح خطوط لوله و تاسیسات جانبی انتقال نفت خام میدانهای غرب کارون در شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، از شتاب در روند پیشرفت این پروژه با ورود پمپهای جدید خبر داد.

وی پمپهای انتقال نفت خام سنگین را قلب تپنده تلمبهخانه غرب کارون عنوان کرد و گفت: همه مراحل تست و بازرسی حین و پس از ساخت این پمپها پیش از این انجام شده است.

آقاجری ادامه داد: پیشبینی می شود تا ۴۸ ساعت آینده این ۲ پمپ در محل خود نصب شده و تا ۱۰ روز آینده آماده راه اندازی شوند.

پیشرفت ٩٥ درصدی طرح توسعه تلمبهخانه غرب کارون

وی با بیان این‌که طرح خطوط لوله انتقال به عنوان یک طرح راهبردی، نفت تولیدی میدان‌های غرب کارون را به مبادی صادراتی ارسال میکند، افزود: طرح خطوط لوله و تاسیسات جانبی انتقال نفت خام میدان‌های غرب کارون با حمایت مدیران ارشد صنعت نفت و شرکت ملی نفت ایران طی یکسال گذشته ۵۰ درصد پیشرفت داشته و هم اکنون به پیشرفت ۹۵ درصدی رسیده است.

آقاجری با بیان اینکه ارسال نفت تولیدی میادین مشترک غرب کارون به مبادی صادراتی با کمترین هزینه، سرعت بهینه و کیفیت بالا اهمیت اساسی دارد، یادآور شد: برنامه از پیش تعیین شده این است که نفت تولیدی با ظرفیت روزانه ۳۲۰ هزار بشکه نفت سنگین و ۲۵۴ هزار بشکه نفت سبک از تلمبهخانه غرب کارون به سمت تلمبهخانه امیدیه انتقال داده شود و از آن جا در 2 مرحله نفت سنگین به پایانه بهرگان رفته و نفت سبک نیز در امیدیه به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تحویل شده و با کمک خطوط لوله موجود به پایانه خارک منتقل شود.

به گفته وی، هم اکنون انتقال نفت به صورت ترکیبی با ظرفیت روزانه ٢٥٠ هزار بشکه از طریق خط کنار گذر تلمبهخانه غرب کارون به بوستر اهواز ارسال میشود.

آقاجری گفت: برنامه نهایی ما رسیدن به ظرفیت انتقال ۷۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه نفت خام در روز است که از طریق طرح توسعه تلمبهخانهمحقق خواهد شد؛ طرحی که در مرحله انجام مناقصهها و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

کلیدواژه

کارون

تلمبه خانه

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها