نفت / شناسه خبر: 12626 / تاریخ انتشار : 1396/1/26 17:21
|
با هدف توسعه فعالیت‎های آموزشی

شرکت ملی حفاری و شرکت انگلیسی ADS قرارداد همکاری امضا کردند

شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ABERDEEN DRILLING SCHOOL قرارداد همکاری‌های آموزشی امضا و مبادله کردند.

نفت امروزشرکت ملی حفاری ایران و شرکت ABERDEEN DRILLING SCHOOL قرارداد همکاری‌های آموزشی امضا و مبادله کردند.

 این قرارداد همکاری بین محمدرضا تاکایدی؛ قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و جیمز دیوید ساترلند، مدیرعامل شرکت ADS امضا شد.

در مراسم امضاِی این قرارداد، سید عبدالرضا موسوی، رئیس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران گفت: همزمان با برنامه ریزی برای انعقاد قرارداد و لزوم برگزاری دوره‎های آموزشی، همکاری میان 2 شرکت از مهرماه پارسال در ارتباط با برگزاری دوره‌های سطح 2 کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز آغاز شد.

وی افزود: در این مدت با اعزام مدرس از سوی شرکت ADS به عنوان یکی از شرکت های معتبر آموزشی در صنعت حفاری، هشت دوره آموزشی برای متخصصان شرکت‌های نفتی و حفاری داخلی برگزار شده است.

موسوی مدت زمان این قرارداد همکاری را پنج سال عنوان و اظهار کرد: در چارچوب این همکاری، علاوه بر دوره‌های پیشرفته کنترل فوران، دوره‌های حفاری نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل دوره‌های سطح دو کنترل فوران چاه ها در نیمه دوم سال گذشته برای استادان دانشگاه صنعت نفت، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و متخصصان شرکت، گفت: با توجه به درخواست‎های دریافتی از سوی شرکت‌های عملیات اکتشاف، شرکت ملی نفت چین (CNPC)، مناطق نفتخیز جنوب، نفت و گاز اروندان، نفت و گاز زاگرس و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، برنامه ریزی برای تشکیل این دوره‌ها در دستور کار قرار دارد.

موسوی ادامه داد: کارشناسان و متخصصان صنعت نفت و حفاری شرکت کننده در دوره های کنترل فوران براساس استانداردهای تعریف شده در صورت موفقیت، گواهینامه‎های بین المللی دریافت می‌کنند.

به گفته وی، بر اساس توافق به عمل آمده با شرکت طرف قرارداد استادان، نرم افزارها و مستندات آموزشی از طریق شرکت ADS و امکانات سخت افزاری و فضای استاندارد از سوی ملی حفاری تامین می شود.

فوران چاه‌ها یکی از پرهزینه ترین اتفاقات در صنعت نفت جهان به شمار می‌رود که خسارت‌های جانی، مالی و زیست محیطی سنگینی به همراه دارد. در حوادث فوران چاه‌ها که به سبب نفوذ نفت و گاز از عمق به سطح زمین روی می دهد به منابع انسانی، تجهیزات، دکل حفاری و محیط زیست آسیب جدی وارد می شود که ۹۰ درصد علل این حوادث خطای نیروی انسانی است.

براساس مقررات جدید که پس از حادثه فوران چاه در دریای شمال روی دکل HORIZON روی داد دوره های IWCF در عملیات حفاری خشکی و دریایی بازنگری و با حساسیت ویژه ای دنبال می‌شود.

کلیدواژه

حفاری

حفاری نفت

شرکت ملی حفاری ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها