گاز / شناسه خبر: 12620 / تاریخ انتشار : 1396/1/29 19:27
|
رئیس حراست شرکت پالایش گازفجرجم:

بهره برداری از دو پروژه سیستم حفاظت پیرامونی پالایشگاه و پایانه بارگیری میعانات گازی بندر سیراف

نفت امروزرئیس حراست شرکت پالایش گازفجرجم از راه اندازی و بهره برداری از دو پروژه مهم  سیستم حفاظت  پیرامونی پالایشگاه و پایانه بارگیری میعانات گازی این شرکت در بندر سیراف خبرداد. ابراهیم حسین آبادی خاطر نشان کرد: پروژه سیستم حفاظت الکترونیک  پایانه بارگیری میعانات گازی بندر سیراف با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال و در دو بخش مخازن و تأسیسات بندر سیراف، اجرا و مورد بهره برداری و در سرویس قرار گرفت.

وی افزود:طراحی و نظارت پروژه مذکور توسط اداره کل سیستم های حفاظت الکترونیک سازمان حراست وزارت نفت و با هماهنگی با ستاد حراست شرکت ملی گاز و  شرکت پالایش گاز فجر جم انجام گردیده است.
رئیس حراست شرکت پالایش گازفجرجم ادامه داد: پروژه سیستم حفاظت الکترونیک پایانه بارگیری بندر سیراف،  شامل دوربینهای مداربسته، سیستم پیجینگ و سیستم کنترل تردد می باشد که در قسمت مخازن و تأسیسات اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: پایانه بارگیری میعانات این شرکت در بندر سیراف در کنار سواحل خلیج فارس و در فاصله حدود 60 کیلومتری پالایشگاه گاز فجر جم قرار دارد و این پایانه به منظور ذخیره سازی و بارگیری صدور میعانات گازی تولیدی پالایشگاه از طریق کشتی مورد استفاده قرار می گیرد.
حسین آبادی در مورد پروژه سیستم حفاظت پیرامونی پالایشگاه نیز به ما گفت: این پروژه  نیز با اعتباری معادل  6 میلیارد ریال  اجرا و اخیرا  به بهره برداری رسیده است.
وی اظهار داشت: این پروژه نیزکه  از سال 1383 بنا به دلایلی تکمیل نشده بود خوشبختانه پس از حدود 12 سال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است واکنون  فعال است.
رئیس حراست شرکت پالایش گازفجرجم گفت: اجرای سیستم حفاظت پیرامونی پالایشگاه ، در کنار دوربین های مداربسته، ضریب حفاظت و حراست از پالایشگاه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
وی خاطرنشان کرد: حراست شرکت پالایش گاز فجر جم، همسو با سیاست های حراست شرکت ملی گاز و سازمان حراست وزارت نفت، رویکرد مجهز شدن به سیستم های مکانیزه نظارتی و تصویری روز دنیا را در برنامه کاری خود قرار داده است.
حسین آبادی با اشاره به اجرای پروژه  های مکانیزه نظارتی در شرکت پالایش گازفجرجم،یادآور شد:این پروژه ها  نقش بسزایی در ارتقای حفاظت و حراست از تأسیسات پالایشگاه و اماکن تابعه دارد و ضمن تسلط به محیط مورد حفاظت، ضریب امنیتی آن را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
وی از کلیه دست اندرکاران ستاد حراست شرکت ملی گاز و اداره کل توسعه سیستم های حفاظت الکترونیک سازمان حراست وزارت نفت، مدیر عامل و مدیریت مهندسی  و توسعه، مدیریت مالی و سایر واحد های شرکت پالایش گاز فجر جم به خاطر اهتمامی که در تکمیل و بهره برداری ازاین پروژه ها داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

کلیدواژه

فجر جم

پالایشگاه گاز فجرجم

شرکت پالایش گاز فجرجم

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها