پتروشیمی / شناسه خبر: 125481 / تاریخ انتشار : 1400/3/11 12:35
|
در سال گذشته رخ داد

افزایش 165 درصدی سود عملیاتی شرکت پلی پروپیلن جم

سود عملیاتی شرکت پلی پروپیلن جم در سال گذشته بر اساس آمار و ارقام منتشر شده 165 درصد افزایش یافته است.

به گزارش نفت امروز، در شرایطی که در بحبوحه‌های اقتصادی که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و مجتمع‌های تولیدی توان ماندن در چرخه سود و تولید را ندارند و با فشارهای بی‌سابقه‌ای ناشی از تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا به حاشیه رانده شده‎‌اند، سود عملیاتی شرکت پلی پروپیلن جم افزایش چشمگیری در سال 1399داشته است. 
این شرکت با اتخاذ رویکردهای خلاقانه و هوشمندانه در سایه نگاه مدیریتی نوین و توجه به توانمندی مدیران و نخبگان جوان، علاوه بر افزایش سرعت حرکت رو به جلو، موفق شده است به شکل چشمگیری موجب ارتقای سودآوری و البته تحقق شعار سال 1399 مبنی بر ایجاد جهش در تولید شود.
در اردیبهشت ماه امسال مجمع عمومی شرکت پلی‌پروپیلن جم (سهامی عام) برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال گذشته به ازای هر سهم 10،000 ریال سود نقدی برای پرداخت به سهامداران خود تصویب کرد و سود خالص شرکت در سال مزبور 21 هزار و 259 میلیارد ریال بوده است.
همچنین سود عملیاتی شرکت پلی پروپیلن جم در سال 1398 مبلغ 9.332 میلیارد ریال بوده است که این رقم در سال 1399 با افزایش چشمگیر 165 درصدی به رقم 24.757 میلیارد ریال رسیده است. 
شایان ذکر است که در تحلیل‌های مالی، تحلیل سود عملیاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای سهامدارن به جهت فهم و آینده‌نگری یک نماد، نکته قابل اعتنایی دارد. زیرا یکی از ابزارهای مهم به منظور سنجش یک نماد برای کسب اعتماد و میزان اعتبار جهت سرمایه‌گذاری است.
همچنین افزایش عملکرد واقعی در درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی در مقایسه با سال قبل به دلیل استفاده بهینه و هوشمندانه شرکت از سپرده‌گذاری وجوه نقد مازاد در خرید اوراق مشارکت سلف نفت‌خام و سرمایه‌گذاری در نظام  بانکی در دامنه 20 تا 23 درصد بوده است.
شرکت پلی‌پروپیلن جم طی سال‌های اخیر گریدهای مختلفی از پلی‌پروپیلن را برای اولین بار در کشور توسعه داده و تولید نموده و بازار این گریدها در داخل کشور را تحت کنترل خود قرار داده است.
افزایش مبلغ فروش شرکت با توجه به سیاست‌های اعمال ترکیب بهینه تولید از 33 هزار میلیارد ریال به 66 هزار میلیارد ریال، کسب رتبه نخست تناژ تولید سالانه در بین تولیدکنندگان پلی‌پروپیلن ایران و رکورد تاریخی تولید محصول به میزان 287.744 تن از مهمترین دستاوردهای شرکت پلی پروپیلن جم (سهامی عام) در سال 1399 بوده است.
در نیمه دوم سال با تغییر در ترکیب تولید و فروش و با دریافت حدود 1,811 تن اتیلن بیشتر و بالطبع تولید بیشتر گریدهای کوپلیمر که حاشیه سود بالاتری نسبت به گریدهای هموپلیمر دارد. افزایش 32 درصدی در تولید گریدهای مذکور نسبت به سال‌های گذشته حاصل شده و به عبارت دیگر با دریافت اتیلن بیشتر و تمرکز بر تولید گریدهای کوپلیمر سود شرکت افزایش قابل توجهی حدود 13 درصد داشته است.
شرکت پلی پروپیلن جم با رویکردهای مدیریتی جدید و در عین حال سودآور، در حال ارائه تعریف تازه‌ای از خود در بازار رقابتی پلی‌پروپیلن در راستای ارتقای رضایت ذینفعان است. 
به دلایل گوناگون از جمله تامین نیاز صنایع کشور و تولیدکنندگان داخلی که همواره از اولویت‌های این شرکت بوده است، به نظر می‌رسد سیاست اصلی شرکت پلی‌پروپیلن جم تمرکز بر بازار داخلی است اما در بازار صادراتی نیز حضور خود را به صورت مناسبی حفظ کرده و افزایش صادرات گریدهای خاص و کوپلیمرها و کسب درآمد ارزی از راهکارهای نوین این شرکت است.
شرکت پلی پروپیلن جم با تغییر رویکرد خود در فروش‌های صادراتی اقدام به تدوین استراتژی‌های بازاریابی با استفاده از روش‌های نوین بازاریابی نموده و جهت دستیابی هرچه بهتر به اهداف خود با رویکرد نفوذ در بازارهای هدف اصلی در کوتاه مدت در صدد کسب سهم 36 درصدی از بازار صادراتی ایران می باشد.
همچنین اهداف بازاریابی میان‌مدت و بلند مدت این شرکت بر اساس توسعه محصول، توسعه بازار و تنوع بخشی بازار تدوین گردیده که بر این اساس این شرکت  برای تحقق استراتژی‌های خود استفاده از روش‌های متنوع فروش را با توجه به ماهیت هر بازار در دستور کار خود قرارداده است.
 شرکت پلی‌پروپیلن جم با بررسی عوامل مختلف در بازارهای هدف اقدام به بخش‌بندی بازارهای هدف صادراتی خود نموده و در راستای دستیابی به اهداف استراتژیک کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین شده در این بازارهای هدف، برنامه های خود را تدوین کرده است.
نکته ای که نباید از نظر دور داشت این است که برای شناخت، سنجش و بررسی یک سازمان، لازم است به کلیه ابعاد آن توجه شود و با بررسی شاخصه‌هایی مانند توانمندسازی منابع انسانی در سازمان‌ها، می توان رویکردهای مدیریتی در بهره‌گیری و توانمندسازی نیروی انسانی را سنجید. 
این شرکت دو بار در استاندارد 34000 منابع انسانی شرکت کرده که هر دو بار مدارج قابل توجهی را در مقایسه با سایر شرکت‌ها به خود اختصاص داده است؛ این روند در یک سال اخیر شدت یافته به گونه‌ای که علاوه بر استعداد یابی در سازمان در راستای استقرار نظام شایسته‌سالاری، با جانشین‌پروری و استفاده از ظرفیت جوانان و زنان متخصص، موفق شده است انرژی و نشاطی بیش از پیش را به سازمان تزریق نماید که محصول گران‌بهای این فرآیند علاوه بر افزایش بهره‌وری و نوآوری، افزایش انسجام و ارتقای همبستگی ارگانیکی در این شرکت با تعداد 30،352 سهامدار بوده است.

کلیدواژه

شرکت پلی پروپیلن جم

سود عملیاتی

کارکنان شرکت پلی پروپیلن جم

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها