پالایش و پخش / شناسه خبر: 1254 / تاریخ انتشار : 1395/5/27 15:47
|
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی:

سازندگان ایرانی کالاهای نفتی به بلوغ رسیده اند

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سازندگان داخلی در تولید کالاهای مورد نیاز صنعت نفت به بلوغ رسیده اند و انتظار داریم بتوانند در اجرای پروژه ها حضور فعال تری داشته باشند.

نفت امروزعباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در حاشیه بازدید از مجموعه کارخانه های گروه صنایع تجهیزات نفت در شهرک صنعتی شمس آباد، به همراه چند تن از مدیران شرکت ملی پالایش و پخش، گفت: خوشبختانه سازندگان تجهیزات صنعت نفت طی سالهای اخیر به رشد قابل توجهی دست یافته و توانسته اند در تولید بسیاری از کالاها موفق عمل کنند.

وی با بیان این که ٣٤ سال پیش صنایع ایران در بخش صنعت به مانند امروز  فعال نبودند، ادامه داد: این در حالی است که امروز حضور صنایع در این بخش مشهود بوده و در بخش مکانیکال نیز قادر به تولید هستیم. 

وی تصریح کرد: خوشبختانه سازندگان داخلی در تولید کالاهای مورد نیاز صنعت نفت به بلوغ رسیده اند و انتظار داریم بتوانند در اجرای پروژه ها حضور فعال تری داشته باشند، ضمن این که ما نیز سعی می کنیم پیمانکاران و بخش خصوصی را برای همکاری با سازندگان تجهیزات نفت ترغیب کنیم.

معاون وزیر نفت ادامه داد: برخی کارفرمایان به انتقاد از سازندگان داخلی در تولید کالاهایشان می پردازند، این درحالی است که بروز اشتباه حتی در تولیدات سازندگان معتبر نیز موضوعی عادی به شمار می آید و این گونه نیست که آنها بری از اشتباه باشند، با این حال از سازندگان تقاضا داریم همواره پیگیر دریافت پروژه باشند و این اطمینان را به کارفرما بدهند که توان اجرای پروژه های ها با کیفیت بالا را دارند.

وی با اشاره به برخی از سخنان مدیران عامل کارخانه های گروه صنایع تجهیزات نفت مبنی بر این که در برخی از دوره ها این کارخانه ها با سفارش کار فراوان مواجه بوده و در برخی دیگر سفارش کاری ندارند، نیز گفت: بهتر است کارخانه ها در اجرای فعالیتهای خود با یک شرکت خارجی شریک شوند، این مسئله سبب می شود تا بتوانید همواره از بودن پروژه و اجرای کار اطمینان داشته باشید. 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به این که شرکتها باید به دنبال برندسازی باشند، ادامه داد: زمانی که برند شوید در همه کشورها شناخته می شویم و راحت تر می توان پروژه اجرا کرد، با توجه به این که وزارت نفت نیز دنبال این موضوع بوده و از شرکتهای خارجی درخواست کرده است تا در اجرای پروژه مشترک با ایران، کالاهای ایرانی را نیز در کشورهای دیگر بفروشند بنابراین می توان از این فرصت برای برندسازی استفاده کرد. 

معان وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اقدامهای دولت یازدهم طی سه سال اخیر اظهارکرد: با این که طی یکصدسال اخیر، برای نخستین بار امسال شاهد صادرات روزانه ٤٠٠ هزار بشکه فرآورده های نفتی بودیم اما متاسفانه این مسئله بازتاب مناسبی نداشت.

وی با بیان این که دستاوردهای دولت یازدهم به نحو مطلوب بازتاب داده نمی شود، ادامه داد: وزارت نفت از جمله وزارتخانه هایی است که پیش از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی در این مسیر گام برداشته بود و بسیاری از فعالیتهایی را که در این مدت انجام داده است همسو با این سیاستها بوده است.

کاظمی با بیان این که پیش بینی می کنیم سال آینده صادرات فرآورده های نفتی را به  ٦٠٠ هزار بشکه در روز افزایش دهیم، گفت: با توجه به توانمندی هایی که سازندگان داخلی در دوران تحریم به دست آورده اند، باید در بازار کشورهای همسایه نیز حضور داشته باشند. 

وی درباره محدودیتهای منابع مالی افزود: با توجه به این که فروش نفت و فرآورده های نفتی ایران افزایش یافته است بدون شک محدودیتهای مالی نیز بهبود می یابد، ضمن این که با توجه به اصلاح پالایشگاه ها که حدود ١٤ میلیارد دلار هزینه در بر دارد، بدون تردید از همکاری سازندگان داخلی در اجرای این پروژه ها بهره خواهیم برد. 

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی  صبح امروز به همراه جمعی از مدیران این شرکت از مجموعه کارخانه های گروه صنایع تجهیزات نفت بازدید کرد.

در این بازدید که بیش از سه ساعت طول کشید مدیرعامل گروه صنایع تجهیزات نفت و مدیران کارخانه های گسترش شیرسازی، توس پیوند، پارس پنگان، تهران سوفا و تجهیزات سرچاهی توضیحاتی درباره تولیدات این گروه و پروژه های در دست اجرای خود پرداختند. 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با ادای احترام به آزادگان کشور، شهدای هشت سال دفاع مقدس، صنعت نفت و مدافعان حرم اظهارکرد: در طول هشت سال دفاع مقدس هرگز جریان تولید نفت در ایران متوقف نشد و با پایمردیهای کارکنان صنعت نفت توانستیم در مقابل حمله های متعدد دشمن بایستیم.

منبع:شانا

کلیدواژه

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی

بازدید از مجموعه کارخانه های گروه صنایع تجهیزات نفت

سازندگان ایرانی کالاهای نفتی به بلوغ رسیده اند

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار