پتروشیمی / شناسه خبر: 12529 / تاریخ انتشار : 1395/10/6 12:57
|
آبان ماه در صنعت پتروشیمی چه گذشت؟

فعال‌ترین پتروشیمی‌های ایران معرفی شدند

گزارش های آماری عملکرد کل صنعت پتروشیمی نشان می دهد، مجموع کل تولید در هشت ماهه امسال۳۳.۱ میلیون تن بود که در حدود چهار میلیون و ۳۶۷ هزار تن سهم تولید در آبان است.

نفت امروز /میزان تولید صنعت پتروشیمی درآبان ماه امسال بالغ بر۴.۳۷ میلیون تن بوده است که از این مقدار یک میلیون و ۲۶۳هزار تن به فروش داخلی و یک میلیون و ۶۹۰هزار تن به صادرات اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، این صنعت ارزش آفرین درآبان ماه ماه امسال بیش از چهارمیلیون وسیصد و هفتاد هزار تن تولید داشته است که از این میزان یک میلیون و ۲۶۳ هزار تن به فروش داخلی (به ارزش ۲۲۸۷۵.۴ میلیارد ریال)، یک میلیون و ۶۹۰.۴ هزار تن (به ارزش۷۰۱.۶ میلیون دلار) به صادرات اختصاص یافته است.
 
همچنین، با در نظر گرفتن نرخ تسعیر ارز ۳۱ هزار ریال مجموع فروش کل این صنعت در دومین ماه پاییز امسال، دو میلیون و ۹۵۳ هزار تن (به ارزش ۱۴۳۹.۶ میلیون دلار) بوده است.
 
گفتنی است، به ترتیب مجتمع های پتروشیمی ارومیه، شیراز، رجال، بیستون، فن آوران، پلیمرکرمانشاه،کربن ایران، تبریز،لاله، خراسان، غدیر، قائد بصیر واهتمام جم به ترتیبب بالاترین عملکرد تولید در این ماه را محقق کرده اند.
 
عملکرد هشت ماهه تولید صنعت پتروشیمی
 
تولید واقعی صنعت پتروشیمی از ابتدای سال تا پایان آبان بالغ بر ۳۳ میلیون و ۱۵۵هزار تن بوده است که این میزان تولید برابر با  ۷۳ درصد ظرفیت اسمی و ۸۵ درصد برنامه بوده است
 
از میزان کل تولید این صنعت در مدت یاد شده فوق، سهم ۲۰ مجتمع پتروشیمی در منطقه ماهشهر بیش از ۱۱ میلیون و ۸۶۵ هزارتن، ۱۴ مجتمع پتروشیمی در منطقه عسلویه ۱۴ میلیون و ۸۶۲ هزار تن و سهم ۱۹ مجتمع پتروشیمی در سایر مناطق کشور ۶ میلیون و ۴۲۷ هزار تن بوده است.
 
عملکرد هشت ماهه بازرگانی صنعت پتروشیمی
 
فعالیت های بازرگانی صنعت پتروشیمی در هفت ماهه امسال حاکی از فروش کل بیش از ۲۳میلیون و ۷۹۸هزار تن بود که از این میزان سهم فروش داخلی ۱۰ میلیون و ۱۰۰هزار تن و سهم صادرات نیز ۱۳میلیون و ۶۹۷هزار تن است.
 
بر اساس این گزارش، از مجموع فروش داخلی در هفت ماهه امسال سهم مجتمع های پتروشیمی منطقه ماهشهر ۳ میلیون و ۸۴۵ هزار تن، سهم مجتمع های واقع در عسلویه بیش از۴ میلیون و ۶۱۲ هزار تن ومجتمع های مستقردرسایر مناطق یک میلیون و ۶۴۲ هزار تن بوده است.
در بخش صادرات پتروشیمی نیز سهم ماهشهر ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، سهم عسلویه ۷ میلیون و ۷۰۵هزار تن و سهم مجتمع های سایر مناطق کشور دو میلیون و ۵۹۱ هزار تن بود.
 
ارزیابی فروش در ماه مورد گزارش نشان می دهد که پتروشیمی زاگرس از نظر مقدار و پتروشیمی نوری از نظر ارزش بالاترین عملکرد صادراتی را به خود اختصاص داده اند.
همچنین، پتروشیمی بندر امام از نظر مقدار و پتروشیمی پارس از نظر ارزش، شرکت های فعال دربخش فروش داخلی بودند.
 

کلیدواژه

پتروشیمی

قطع خوراک پتروشیمی هایی که ایمنی را رعایت نمی کنند، قانونی است

پتروشیمی کاوه

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها