پتروشیمی / شناسه خبر: 12527 / تاریخ انتشار : 1395/10/6 12:49
|

ورود شورون به عرصه صنعت پتروشیمی

شرکت چند ملیتی شورون توسعه صنعت پتروشیمی را با توجه به ارزش بالای محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی در دستور کار خود قرار داده است.

نفت امروز /به گزارش پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت چند ملیتی شورون برنامه دارد تا فعالیت های خود را در زمینه های پتروشیمی به ویژه در بخش پلیمرها و روانکارهای صنعتی افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، سرمایه اختصاص یافته برای توسعه صنایع شیمیایی و روانکارهای صنعتی از ۳۵ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۴۲ درصد تا سال ۲۰۱۸ افزایش می یابد.
همچنین شرکت آمریکایی شورون قصد دارد تا با یکپارچه سازی فعالیت های پالایشگاهی و پتروشیمی در سایت های مختلف این شرکت، هم افزایی (operational synergies) عملیاتی و سودآوری خود را افزایش دهد. این موضوع همچنین به افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی و توسعه هر چه سریع تر پروژه های در جریان کمک شایانی می کند.
 
انتظار می رود طرح توسعه ای کربوکسیلات شرکت شورون که در سنگاپور واقع است و مطابق برنامه در سال ۲۰۱۷ میلادی تکمیل می شود؛ ظرفیت تولید جهانی روانکار این شرکت را تا دو برابر افزایش دهد. پروژه پتروشیمی دیگر شورون شامل احداث تاسیسات تولید اتیلن و پلی اتیلن در تگزاس حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و پیش بینی می شود در سال آینده میلادی به بهره برداری برسد.
 
شورون شرکت نفت و گاز آمریکایی است که به طور میانگین روزانه ۱/۳ میلیون بشکه نفت خام تولید می کند و به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های چند ملیتی جهان شناخته می شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سان رامون کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت دارای عملیات در بیش از ۱۸۰ کشور جهان است و در صنایع پایین دستی نظیر پتروشیمی نیز فعالیت دارد.
 

کلیدواژه

شورون

پتروشیمی

خوراک پتروشیمی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها