نفت / شناسه خبر: 12522 / تاریخ انتشار : 1395/10/6 12:12
|

نفت اوپک بشکه ای چند؟

آخرین قیمت سبد نفتی اوپک با ۲۶ سنت افزایش نسبت به قیمت قبل از آن، بشکه‌ای ۵۲.۲۵ دلار فروخته شد.

نفت امروز /سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد هر بشکه سبد نفتی این سازمان، چهارشنبه هفته گذشته ۳۰ آذر ماه با ۲۶ سنت افزایش نسبت به قیمت روز پیش از آن ۵۲.۲۵ دلار در هر بشکه فروخته شد.

 
سبد نفتی اوپک دوشنبه هفته گذشته ۲۲ آذر ماه رکورد بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۱۶ را شکست و به بشکه‌ای ۵۳.۲۴ دلار افزایش یافت.
 
قیمت نفت اوپک به دنبال توافق اعضای اوپک برای کاهش ۱.۲ میلیون بشکه‌ای در روز رکورد جدیدی ثبت کرده بود و (در ۱۵ آذرماه) به ۵۱.۲۵ دلار در هر بشکه رسیده بود. اعضای این سازمان روز شنبه ۲۰ آذر ماه نیز نشستی با تولیدکنندگان غیراوپکی از جمله روسیه داشتند که به توافق برای کاهش روزانه ۶۰۰ بشکه دیگر منجر شد. این توافق نیز سبب ثبت رکورد جدیدی برای نفت اوپک در روز دوشنبه ۲۲ آذرماه برابر با ۱۲ ماه دسامبر ۲۰۱۶ میلادی شد.
 
هرچند از آن زمان تاکنون قیمت این سبد نفتی نوساناتی داشته است اما همچنان بالای ۵۰ دلار معامله می‌شود البته از روز چهارشنبه گذشته تا امروز قیمت‌های این نوع نفت به علت تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی به روز رسانی نشده است.
 
متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به ۲۳ دسامبر یعنی ۳ دی ماه برابر با ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه بوده است.
 
کمترین قیمت نفت اوپک که تاکنون ثبت شده است به چهارشنبه ۲۰ ژانویه برابر با ۳۰ دیماه ۹۴ باز می‌گردد که ۲۲.۴۸ دلار در هر بشکه فروخته شد و کمترین قیمت سبد نفتی اوپک از سال ۲۰۰۳ تاکنون نیز به شمار می‌رود.
 
سبد نفتی اوپک سال ۲۰۱۶ را با ۳۱.۷۹ دلار آغاز کرد تاکنون توانسته است به بالای ۵۳ دلار برسد.
 
متوسط قیمت نفت اوپک در سال ۲۰۱۶ تاکنون ۴۰.۴۸ دلار در هر بشکه بوده که کمترین قیمت آن از سال ۲۰۰۴ به شمار می رود.
 
سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، میناس اندونزی و مِرِی ونزوئلا است. البته در نشست اخیر میناس اندونزی از این سبد حذف شده است.

کلیدواژه

اوپک

تولید اوپک

قیمت اوپک

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها