نفت و سیاست / شناسه خبر: 1240 / تاریخ انتشار : 1395/5/27 09:21
|
تلاش شبانه روزی برای افزایش تولید نفت

هدف تولید مناطق نفتخیز جنوب ٢ هفته زودتر محقق شد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به این که کارکنان این شرکت تلاش و کوشش شبانه روزی را برای افزایش تولید نفت پس از لغو تحریمها تجربه کردند، گفت: ...

نفت امروز / ...افزایش تولید نفت این شرکت دو هفته زودتر از تعهدات ابلاغی محقق شد.

بیژن عالی پور با دریافت نشان و لوح تقدیر در دهمین همایش ملی و نخستین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی با اشاره به این که تمهیدات مقابله با تحریم و تبدیل تهدید به فرصت در قطب تولید نفت ایران، از آغازین سال اعمال تحریمهای ظالمانه شروع شد، افزود: برنامه جدی و طرح مدون آمادگی برای تولید حداکثری نفت خام در دوران پساتحریم، در سالهای ٩٣ تا ٩٤ اجرا و به ثمر نشست.

  • مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به طرح «حفظ آمادگی تولید حداکثری برای دوران پساتحریم» که شایسته جایزه تقدیر در جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی شد، اشاره کرد و اظهار کرد: این طرح که در سطح مناطق نفتخیز جنوب و محدوده جغرافیایی پنج استان به مساحت تقریبی ٤٠٠ هزار کیلومتر مربع اجرا شد، بر آمادگی کامل در هر زمان ممکن، برای از سرگیری تولید و رسیدن به سقف پیش از تحریمها پرداخته شد و طی آن حجم عظیمی از عملیات فنی تخصصی شامل تعمیرات اساسی و بازسازی تاسیسات، خطوط لوله و عملیات گسترده درون چاهی و آزمایشهای مهندسی و فنی به انجام رسید.   

    وی با بیان این که با شروع تحریمهای ظالمانه علیه کشور، کاهش تدریجی صادرات نفت و در پی آن کاهش تولید نفت اعمال شد، اظهار کرد: این کاهش تا سطح روزانه یک میلیون بشکه در روز هم رسید که این کار مستلزم بستن بخش مهمی  از چاهها، تاسیسات و واحدهای تولیدی بود.

    به گزارش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، عالی پور با بیان این که مجموعه کارشناسان و کارکنان مناطق نفتخیز جنوب با درک حساسیت این مقطع خطیر تمام تلاش خود را به کار بستند تا آمادگی لازم برای افزایش سریع تولید فراهم شود و با تدبیر لازم، حماسه افزایش تولید در مناطق نفتخیز جنوب را خلق کردند، اعلام کرد: در دو سال رکود، بر خلاف انتظار، حجم کار در مناطق نفتخیز جنوب نه تنها کاهش نیافت بلکه دوچندان شد و کارکنان بیشترین تلاش و کوشش شبانه روزی را برای آمادگی افزایش تولید تجربه کردند.

    مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: به این ترتیب، تولید نفت این شرکت که بر اساس تعهدات ابلاغی باید تا اول خردادماه امسال به سقف مورد نظر افزایش می یافت با تلاش همه دست اندرکاران، در ١٧ اردیبهشت ماه امسال محقق شد.

    طرح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با عنوان «حفظ آمادگی تولید حداکثری برای دوران پساتحریم» در دهمین همایش ملی و نخستین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی بعنوان طرح برتر ملی موفق به دریافت نشان و لوح تقدیر شد.

  • منبع:شانا

کلیدواژه

افزایش تولید نفت

مناطق نفتخیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار