نفت / شناسه خبر: 12276 / تاریخ انتشار : 1395/8/24 20:55
|
به گفته یک کارشناس اقتصادی؛

حرکت نفت به سوی قیمت ٢٠ دلار

یک کارشناس اقتصادی اعلام کرد وضع بنیادهای اقتصادی در چند هفته اخیر سبب شده است بازار نفت دوباره در سراشیبی قرار گیرد.

نفت امروز / به گزارش نشریه فوربز، پانوس موردوکوتاس، استاد دانشگاه آمریکایی ال آی یو پست، در یادداشتی اعلام کرد در هشت ماه گذشته، بازار نفت از روند افزایشی مطلوبی برخوردار بود و از حدود ٢٠ دلار در ماه ژانویه سال جاری میلادی به حدود ٥٠ دلار در ماه اکتبر رسید.

 
با این همه، بنیادهای اقتصادی بازار در چند هفته گذشته این بازار را به چالش کشیده‎اند، به گونه‎ای که نفت به جای حرکت به سوی ٦٠ دلار، در حال نزدیک شدن به مرز ٤٠ دلار است.
 
در آینده نزدیک نیز اوضاع برای بازار نفت نامطلوب خواهد بود. با توجه به کاهش امیدواری به توافق اعضای اوپک برای کاهش تولید، بازار نفت به سوی قیمت‎‌های ماه ژانویه سال جاری باز می‎گردد، زیرا بسیاری از اعضای اوپک به جای کاهش، رو به افزایش تولید حرکت می‎کنند.
 
از سوی دیگر، تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا نیز آمادگی دارند تا همزمان با هرگونه رشد قیمت، عرضه نفت را افزایش دهند. سیاست‎های اعلام شده از سوی دولت آینده آمریکا نیز دورنمای افزایش تولید نفت شیل در این کشور را تقویت می‎کند.
 
افزون بر این، تقاضای جهانی نفت نیز همچنان کم رونق است و رشد اقتصاد جهانی، حرکتی آهسته دارد و حجم بدهی‎های دولتی، همچنان بالاست.

کلیدواژه

نفت

کاهش قیمت نفت

بازار نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها